پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرکز جامع توانبخشی ضایعه نخاعی شمال کشور در ساری ایجاد می شود

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: با مشارکت شورای شهر و شهرداری ساری مرکز جامع توانبخشی ضایعه نخاعی شمال کشور در ساری احداث خواهد شد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: سعیدآرام ظهر جمعه در حاشیه بازدید از مرکز روزانه توانبخش معلولین ضایعه نخاعی آرامش ساری گفت: وجود ۸۶۸ معلول ضایعه نخاعی در مازندران و دردسترس نبودن آموزشهای لازم برای خانواده ها نیاز به ایجاد یک مرکز بین بیمارستانی را ضروری کرده است.

 

وی با بیان اینکه معلولین ضایعه نخاعی پس از مرخصی از بیمارستان در خصوص ضایعه نخاعی نیازمند برخورداری از آموزشهای لازم در یک مرکز جامع هستند افزود: بهزیستی در خصوص پرداخت هزینه های مربوط به این مرکز همکاری لازم با سازمانهای حمایت کننده را دارد.

 

آرام تصریح کرد: هر معلول ضایعه نخاعی نیازمند ۲ تا ۳ ماه آموزش است که با همکاری شورای شهر و شهرداری ساری مرکز جامع توانبخشی ضایعه نخاعی شمال کشور در ساری فراهم خواهد شد.

 

شهردار ساری نیز در ادامه بازدید از این مرکز گفت: پیگیری امورمعلولین درک صحیحی از وضعیت این قشر می خواهدخواسته های معلولین فراهم کردن حداقل های نیازهای این قشر در شهر است.

 

مهدی عبوری با بیان این که مناسب سازی فضای شهری درمعابر اصلی شهر آغاز شده است افزود:شعار عملگرایی شهرداری به صورت گسترده آغاز شده است که همواره دغدغه ما هموار کردن معابر برای معلولین بوده و در این خصوص تمام پروژه های بزرگ مثل پارکها برای استفاده معلولین مناسب سازی شده است.

 

عبوری با اشاره به این که آب درمانی یکی از نیازهای اساسی و خواسته شده معلولین ضایعه نخاعی بوده است تصریح کرد: ایجاد یک مرکز آب درمانی که چرخه درمان معلولین را تکیمل می کند به زودی انجام خواهد شد و فضای ورزشی و استخرها برای استفاده این به زودی مناسب سازی می شود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.