پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرکز تحقیقات نیشکر در بهنمیر راه اندازی شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رحمانی یکشنبه شب در نشست خبری دومین جشنواره آیینی فرهنگی شکرسرخ بهنمیر با بیان اینکه اقتصاد شهرستان بابلسر بر اساس کشاورزی و درآمد حاصل از کشاورزی بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد تومان است اظهار کرد: شهرستان بابلسر دارای ۲۶هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۵۰ نوع محصول در این شهرستان تولید می شود.

وی تصریح کرد: در بحث تولیدات محصولات کشاورزی رتبه یک تا شش استانی را داریم و در تولید دو محصول توت فرنگی و نیشکر رتبه اول را در سطح استان دارا هستیم.

 سرپرست جهاد کشاورزی بابلسر با بیان اینکه میزان تولید محصول توت فرنگی شهرستان بابلسر ۱۳هزار تن با ارزش اقتصادی ۱۴۰میلیارد تومان است، گفت: ۱۲۵هکتار از اراضی شهرستان نیز به تولید نیشکر اختصاص دارد که با تولید ۷۵۰ تن و ارزش اقتصادی بالغ بر ۷میلیارد تومان رتبه نخست استان را در تولید این دو محصول به دست آورده ایم.

رحمانی توسعه کارگاههای نیشکر را از مهم ترین اهداف دانست و افزود: ۱۸کارگاه نیشکر در بهنمیر داریم که ۱۶کارگاه فعال هستند و روزانه به طور متوسط ۴۰۰کیلوگرم شکر سرخ در این کارگاهها استحصال می شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که نیشکر را به عنوان محصول برند به ثبت برسانیم،گفت: مدرن سازی کارگاهها ،حمایت از تولیدکنندگان ،ساماندهی کارگاههای نیشکر و برگزاری کلاس های آموزشی  برای ارتقا سطح دانش بهره برداران از مهم ترین اهداف و برنامه های ما در این بخش است.

این مسئول با اشاره به برگزاری دومین جشنواره نیشکر در بهنمیر تصریح کرد: این جشنواره برای معرفی محصولات روستاییان برنامه ریزی شد و امیدواریم برندسازی این محصول را در سطح کشور داشته باشیم.

سرپرست جهاد کشاورزی بابلسر از تاسیس و تجهیز مرکز تحقیقات نیشکر در بهنمیر خبر داد و افزود: چون در مازندران مرکز تجهیز و تحقیقات نداریم پیشنهاد می دهیم این مرکز در بهنمیر دایر شود.

رحمانی در پایان گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره نیشکر در مرکز خدمات جهاد کشاورزی بهنمیر راه اندازی می شود.

مجید بهمنی سرپرست بخشداری بهنمیر از برگزاری دومین جشنواره آیینی و فرهنگیشکر سرخ در بهنمیر خبر داد و افزود: این جشنواره در ۲۷دی ماه در سالن ورزشی مجدآرا بهنمیر برگزار می شود و از آنجا که بهنمیر رتبه نخست تولید نیشکر در استان را دارا است،برگزاری این گونه جشنواره ها می تواند راهکاری برای تجاری سازی وبرندسازی این محصول در سطح استان و کشور باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.