پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شبه جزیره میانکاله دارای شناسنامه بین المللی است

0

هادی خنجری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت و بین المللی بودن شبه جزیر میانکاله و در پیش بودن دومین همایش روز میانکاله اظهار داشت: برگزاری این همایش گامی برای شناساندن این ظرفیت به جامعه و حفظ این ذخیره گاه ارزشمند است که بلید به صورت فرهنگ در بین همگان نهادینه شود.

وی با تاکید بر افزایش دانش زیست محیطی در بین آحاد جامعه افزود: امکانات  و ظرفیت های مختلفی در منطقه است که نیازمند همت و اقدام تمامی دستگاه های اجرایی برای توسعه گردشگری و شناساندن این پتانسیل ها است.

خنجری گفت: نادیده گرفتن برخی از ظرفیت های مهم در منطقه موجب شده است که دارای شاخص بیکاری نسبتا” بالایی در منطقه باشیم و باید با شناساندن این ظرفیت ها برای رشد اقتصادی و کاهش بیکاری تلاش شود.

وی در مورد برنامه های در نظر گرفته شده در دومین همایش روز میانکاله در بهشهر افزود: برنامه های شاد و محلی، برپایی غرفه های فروش محصولات بومی، محلی و سنتی و عرضه مستقیم ماهی دریایی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در دومین همایش روز میانکاله در بهشهر است.

پناهگاه حیات‌وحش میانکاله به وسعت ۶۸.۸ هزار هکتار با دو اکوسیستم آبی و خشکی، در شرق مازندران قرار دارد و مدیریت یکپارچه آن زیر نظر اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران و اداره تابعه در شهرستان بهشهر اداره می‌شود.

شبه‌جزیره میانکاله در سازمان جهانی یونسکو به نام کره مسکون انسان و محیط‌زیست ثبت و شناسنامه بین‌المللی برای آن صادرشده است؛ منطقه‌ای که دارای یک جایگاه فرهنگی و آموزشی است و اکوسیستم‌های آبی آن در سال ۱۹۷۱ به‌عنوان یکی از ۲۲ تالاب بین‌المللی در ایران و ۳۵۰ تالاب بین‌المللی جهان در کنوانسیون بین‌المللی رامسر بانام تالاب بین‌المللی میانکاله ثبت شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.