پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مردم کماکان در خانه بمانند/ بستری بودن 390 بیمار کرونایی در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،  سید عباس موسوی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۹ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۷۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: همچنین ۳۹۰ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه مردم باید در این دوران؛ مراقبت‌‌های بارداری، واکسیناسیون و مراجعات مراقبتی کودکان زیر پنج سال را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: به این دلیل که تعلل در این امر می‌‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری طی دوران حاملگی برای مادران باردار و یا بروز انواع بیماری‌ها نظیر دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، فلج اطفال و هاری و سایر بیماری‌ها، شود.

موسوی تصریح کرد: به روزه‌داران ﺗﻮﺻـﻴﻪ ﻣـﻰ‌ﺷـﻮد در این بحران کرونا در وﻋـﺪه‌ﻫـﺎی ﺳـﺤﺮ و اﻓﻄـﺎر ﺳــﻌﻰ کنند از  ﻣﻨــﺎﺑﻊ ﻏــﺬاﻳﻰ وﻳﺘــﺎﻣﻴﻦ D، A و C شامل ﻣــﺎﻫﻰ‌، ﻟﺒﻨﻴﺎت، ﺗﺨﻢ‌ﻣﺮغ، اﻧــﻮاع ﺳــﺒﺰی‌ﻫــﺎ و ﻣﻴــﻮه‌ﻫــﺎی زرد و ﻧــﺎرﻧﺠﻰ ﻣﺎﻧﻨــﺪ ﻫــﻮﻳﺞ، ﻛﺪو ﺣﻠﻮاﻳﻰ، ﻣﻮز، اﻧــﻮاع ﻛﻠــﻢ و ﮔﻮﺟــﻪ ﻓﺮﻧﮕــﻰ، اﻧﻮاع ﻣﺮﻛﺒﺎت ﺑﺮای اﻓــﺰاﻳﺶ ﺳﻄﺢ اﻳﻤﻨﻰ ﺑﺪن مصرف کنند.

وی با هشدار اینکه هرگونه کوتاهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فاصله‌گذاری اجتماعی می‌‌تواند افراد و خانواده‌های آنان را در معرض ابتلا، ابتلای شدید و مرگ و میر قرار دهد، اظهار کرد: به همین دلیل کماکان از مردم تقاضا می‌‌شود تا حد امکان به در خانه بمانند و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

 /۸۶۰۳۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.