پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مراکز عجیب با ماموریت های غریب

می گویند سلمانی ها وقتی بیکار می شوند سر همدیگر را می تراشند. اما ظاهرا اینبار دولتیان تصمیم گرفته اند حالا که بیکاری و تورم و گرانی را کنترل کردند سر خودشان را بتراشند.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: می گویند سلمانی ها وقتی بیکار می شوند سر همدیگر را می تراشند. اما ظاهرا اینبار دولتیان تصمیم گرفته اند حالا که بیکاری و تورم و گرانی را کنترل کردند سر خودشان را بتراشند.

 

افتتاح یک مرکز عجیب و غریب در مازندران که توسط قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی به صورت آزمایشی  در ساری انجام شده است این پرسش را در اذهان ایجاد می کند که با وجود انواع و اقسام چالش ها و معضلات موجود در جامعه افتتاح مرکزی به نام “مرکز رصد اجتماعی و خانه تشکل های غیر دولتی” که حقیقتا نه ماموریت آن معلوم است که چیست و نه برنامه و اهداف مشخصی دارد به چه منظوری انجام شده است؟

 

آیا صرف رصد کردن تشکل های مردم نهاد و فعالیت مراکز غیر دولتی دارای مجوز دلیل موجهی برای راه اندازی چنین مرکزی خواهد بود و البته ابهام بزرگ در این طرح تمایل دولت در کنترل امورات مربوط به بخش خصوصی و کنکاش در مسائل مربوط به نهادهای مردمی است که با فلسفه وجودی این تشکل ها در تعارض قرار دارد و در برخورد نخست این برداشت را در ذهن مردم به وجود می آورد که آیا دولت به مجوزهای نیم بندی که به مراکز مردم نهاد داده است مشکوک است و دلش نمی آید تا این کورسوی اختیارات و آزادی که به این ارگان ها داده شده است را هم تحمل کند و به شکل های گوناگون و با خلق نام های من درآوردی و ناشنیده در تلاش است تا بر “کنترل” خود بر اوضاع بیافزاید؟

 

با وجود اینهمه مسئله چالش برانگیز چقدر ضرورت دارد که دولت قوانینی وضع کند تا به حیطه ای وارد شود که نه ماموریت مشخصی دارد و نه هدف آشکاری را به ما نشان می دهد؟ اساسا “مرکز رصد اجتماعی و خانه تشکل های غیر دولتی” قرار است تا کدام مانع را از سر راه جامعه و جوانان جویای کار آن بردارد؟

 

با شنیدن چنین اقداماتی از طرف دولت ذهن مردم و جوانان به هزار راه می رود.

 

اگر پولی در بساط دولت نیست پس این بازی ها که قطعا ردیف بودجه برایش  تعریف می شود به چه معناست و اگر اعتباری هست چگونه است که در مسیر درست که همانا پویایی بازار کار و اقتصاد و عمران جامعه است هزینه نمی شود؟

 

افکار عمومی انتظار دارد تا اینچنین مراکز عجیبی اولا به درستی تشریح شوند که شاید خوب شناسانده نشدند و دوم اینکه اعلام شود آیا با توجه به نام رازآلودی که دارند آیا قرار است در جهت محدود کردن فعالیت  سازمان های مردم نهاد از طریق اعمال نفوذ در قالب مشاوره و راهنمایی اقدام کنند؟

 

به هر روی وارش نیوز آماده است که نخستین گفتگو را با رئیس یا مدیرعامل مرکز رصد اجتماعی و خانه تشکل های غیر دولتی انجام دهد تا به ابهامات پاسخ صریح و درست داده شود.

 

منبع: وارش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.