پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مراکز دولتی مازندران به پذیرش گواهی الکترونیکی عدم سوءپیشینه مکلف شدند

0

پیش از این دادگستری مازندران سامانه صدور الکترونیکی گواهی عدم سوءپیشینه را دهم مهر ماه امسال در استان راه اندازی و اعلام کرد که متقاضیان از این پس برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینیه به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه کنند.

استانداری مازندران در ابلاغیه اش که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، تاکید کرد که با توجه به احراز گواهی عدم سوء پیشینه توسط دادستانی های استان و صدور الکترونیکی آن ، تمامی مراکز دولتی و عمومی مکلف به پذیرش گواهی صادر شده هستند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری مازندران  خطاب به مدیران و مسئولان دستگاههای دولتی استان، تاکید کرد که دلیلی بر استعلام مجدد در این خصوص وجود ندارد  و طبق این ابلاغیه اگر در مواردی برای اداره مربوطه محرز شده که گواهی صادر شده از جانب دادسرا نمی باشد ، مستقیم با مسئول صدور گواهی دادسرا صادر کننده گواهی مکاتبه شود.

از دهم مهر ماه سال جاری تمام درخواست گواهی عدم سوء پیشینه از طریق  دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به صورت الکترونیکی ثبت و به دادسراهای استان مازندران ارسال می شود و حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت به صورت الکترونیکی صادر و در حساب کاربری افراد در سامانه ابلاغ قرار می گیرد.

از آن جایی که صدور گواهی عدم سوءپیشینه با امضای الکترونیکی صورت می گیرد، دستگاه های بهره بردار برای اعتبار سنجی گواهی های صادره می توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک قضایی از اصالت آن اطمینان حاصل کنند.

در حال حاضر ۵۵ دفتر خدمات الکترونیکی در استان فعال است.

سوء پیشینه کیفری یا همان سوء سابقه عبارت از اعتباری است که شخص مجرم در اثر ارتکاب بعضی جرایم، به صورت دائم یا موقت از دست می دهد. در واقع شخصی که مرتکب برخی از جرایم خاص می شود، بر اساس قانون صلاحیت و اعتبار انجام برخی از امور و یا صلاحیت عهده دار شدن برخی از مسئولیت ها، تکالیف، امتیازات و همچنین بهره مندی از برخی حقوق اجتماعی را که در حالت طبیعی تمامی افراد جامعه از آن برخوردار هستند،به صورت موقت و یا همیشگی از دست می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.