پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مراسم یادواره شهدای دانش آموزی «طرح لاله های روشن» در منطقه چهاردانگه برگزار شد

همزمان با سراسر استان؛

مراسم یادواره شهدای دانش آموزی «طرح لاله های روشن» همزمان با سراسر استان در منطقه چهاردانگه برگزار شد.

0

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه؛ این مراسم به میزبانی دبیرستان دخترانه معلمان کیاسر و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید شاخص، «مهدی خادمی» با حضور خانواده شهدا،امام جمعه شهر کیاسر،بخشدار،فرمانده سپاه،رئیس آموزش و پرورش چهاردانگه،تعدادی از مدیران ارشد شهری و منطقه‌ای و دانش آموزان در مصلی شهر کیاسر برگزار گردید.

«حجت الاسلام جلایی صلاحی» امام جمعه منطقه چهاردانگه با اشاره به آیه ای از قرآن در سوره زمر تاکید کرد: «خدا عالم مطلق است و چیزی از او پوشیده نیست.اوست که شاهد تمام امور انسان است.»

وی ادامه داد: «شهدا تکلیف خودشان را انجام دادند و ما هم امروز در وسط میدان و معرکه جنگیم و باید عیار خود را نشان دهیم.»

جلایی صلاحی با توجه به انتخاب شهید خادمی به‌عنوان شهید شاخص یادواره امسال خاطرنشان کرد: «شهید خادمی جوان، با اراده و پرتلاش و اهل کمک به خانواده در امور کشاورزی بود و با همان شور و نشاط دوران جوانی راهی جبهه های نبرد شد و به شهادت رسید.»

وی افزود: «این شهدا الگوهای ما هستند و وظیفه ما این است که از مقام و ارزش های آنان محافظت کنیم.همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.»

امام جمعه شهر کیاسر در پایان گفت: «در جنگ‌های گذشته با تیر اسلحه قلب فرزندان این مرز و بوم را نشانه می‌گرفتند اما امروزه با تیر شبهه و هجمه فرهنگی ذهن فرزندانمان را مورد حمله قرار داده اند.
امروز غرب در حال تغییر فرهنگ مردم است و ما باید در برابر این هجمه ها ایستادگی و مقاومت کنیم.

گفتنی است در بخشی از این مراسم، گروه سرود “ای شهید” که متشکل از دانش آموزان دبیرستان معلمان است، سرودی با موضوع شهادت را اجرا کردند.

«یادواره ۲۰۰۰ شهید، ۲۰۰۰ مدرسه» امروز به صورت هماهنگ در مدارس استان و «۴۰ هزار شهید، ۴۰ هزار مدرسه» در سراسر کشور برگزار شد.

«طرح ملی لاله‌های روشن» به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهدای شاخص مدارس کشور به صورت هماهنگ برگزار شده و دبیرخانه دائمی این طرح ملی در استان مازندران واقع است و امسال سومین دوره خود را سپری می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.