پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدیر عامل انجمن خیریه مائده آسمانی استان مازندران در بستر بیماری

مدیر عامل انجمن خیریه مائده آسمانی استان مازندران در بستر بیماری است.

0

شیرزاد محمدنژاد کیاسری، استادیار پژوهش مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گزارشی از وضعیت سرکار خانم ولایتی مدیر عامل انجمن خیریه مائده آسمانی استان مازندران که در بستر بیماری است برای پایگاه خبری چهاردانگه نیوز ارسال نمود.

 maede

                                                                                                  سرکار خانم فاطمه ولایتی تروجنی در بستر بیماری

 

در طول ماه های خرداد و تیر سال 1393 خواهر بزرگواری در دو نوبت به اطاق عمل جراحی می رود که بسیاری از سال های عمر خود را برای مدیریت و عضویت فعال در انجمن های خیریه استان مازندران صرف کرده است. پس از آگاهی شروع دوباره بیماری سرطان این خواهر گرامی، بیش از 1000 پیامک دعا از طرف دوستداران این انجمن و این بانوی بزرگوار به آن موسسه ارسال شده است.

 

در تعدادی از مساجد برای بهبود این مدیر فعال انجمن مردم نهاد دعای توسل برگزار می گردد و در جلسات مختلف مذهبی نیز برای بهبود شرایط سخت عمل جراحی ایشان دعا می شود. یکی از گروه هایی که بیش از دیگران دست دعا به سوی خدا داشتند، جامعه معلولین، روشندلان و ناشنوایان بوده است تا آنجا که خانم ولایتی در تماس تلفنی گفت من می دانم اگر این بار زنده بمانم از دعای خیر این جامعه شریف از اجتماع است،.

 

زمانیکه پس از انجام عمل جراحی برای ملاقات و مصاحبه به انجمن رفتم به سختی حرف می زد و رو به من تنها با تاسف می گفت دیگر تمام شد و همه کارهایم بر زمین مانده است،. واحد اجاره ای انجمن خیره مائده آسمانی استان مازندران محل زندگی اوست،. چه بسا انسان هایی که در طول زندگی شخصی خود برای اجتماع حتی یک آجر را برای نمونه روی آجری دیگر قرار نداده اند، ولی این خواهر گرامی تمام زندگی اش را صرف این مهم کرده است. هنگام بیان مرحله اول بیماری سرطان و جداسازی بخش هایی از بدنش توضیح می داد که این جزییات را ننویس،…. جایی دیگر با تاثر می گفت مرا بخاطر بیماری سرطان از ادامه انجام ماموریت در امور انجمن های خیریه  باز داشتند و همچنین اصرار بسیاری در بیان جزییات مهر انجمن مائده آسمانی داشت،.

 

متاسفانه در بسیاری از لحظات گفتگو، خانم ولایتی از درد به خود می پیچید که امید است به برکت این ماه مبارک رمضان و دعای دوستان و بزرگواران شاهد صحت و سلامتی همه بیماران و به ویژه این خواهر گرامی باشیم. باری هر آنچه تقدیر شده از طرف خداوند رحمان و رحیم است، چنانچه مقداری از حجم کارهای اداری شما نیز کم شده تنها برای حفظ سلامتی بوده است. با این حال آن چیزی که غیر قابل تغییر است تصمیم شما بر اینکه تا آخرین لحظه و با تمام توان در خدمت جامعه اسلامی هستید و بی شک حضور موثر شما نیز به عنوان یکی از نمایندگان مهم در ایجاد ارتباط بین جامعه خیرین بزرگوار و گروه های نیازمند جامعه است. فراموش نسازیم که این بالاترین درجه اعتماد و ارزش انسانی است که توفیق آن در قرآن مجید تحت عنوان انجام اعمال صالح بیان شده و به شما نیز ارزانی گردید.  

 

1- خانم ولایتی از خودتان برای ما بگویید؟.

 

من فاطمه ولایتی تروجنی متولد سال 1350 از شهرستان بهشهر هستم. حدود 10 سالی است که به ساری آمدم. حاصل زندگی زناشویی ام پسری است که نامزد دارد و فوق دیپلم رشته گرافیک است، البته

شغل اداری ندارد و در آژانس تلفنی مشغول به کار می باشد.

 

2-  بیماری سرطان شما از چه زمانی شروع شد؟

 

حدود 4 سال پیش من به بیماری سرطان سینه مبتلا شدم که پس از عمل جراحی بخش های آلوده را از بدنم جدا کردند. سپس به شیمی درمانی رفتم و حسن کچل شدم. تا خرداد ماه سال 93 که دوباره این بیماری به سراغ لثه هایم آمد و دندان هایم ریخت. چند روز قبل نیز دکترها متوجه شدن که این بیماری به بخش های رحم و مثانه من سرایت کرده که برای تیرماه مجدداً به بیمارستان شفا رفتم. در آنجا سرکار خانم دکتر  بنافتی زحمت عمل جراحی را به انجام رساند. البته وقتی خانم دکتر بنافتی متوجه شدند که من در انجمن خیریه کار می کنم از گرفتن هر گونه هزینه ای صرف نظر کرد و گفت می خواهد شریک کار خیر باشد. در همین فرصت از خانم دکتر حجتی که زحمت عمل جراحی را در 4 سال پیش بر عهده داشت تقدیر و تشکر می کنم و از زحمات جناب آقای دکتر جان بابایی نیز بسیار ممنون هستم .

 

3- خلاصه ای از فعالیت های اجتماعی خود را بازگو کنید؟

 

من از 5 سال پیش در انجمن و موسسات مختلف مردم نهاد افتخار حضور و فعالیت مستمر را داشتم و تقدیر نامه های مختلفی را در این زمینه دریافت کردم. همچنین از طرف مدیر کل وقت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری جناب آقای جانبازی ماموریت یافتم بر چگونگی فعالیت و عملکرد تشکل های مردمی موجود در استان مازندران نظارت داشته و بر نحوه خدمات دهی و جذب کمک ها از سوی خیرین و نیکوکاران محترم از دفاتر این نهادهای مردمی بازدید داشته و گزارش ماهانه تهیه نمایم. البته در ماه های اخیر به واسطه بیماری سرطان این مسئولیت از من گرفته شد. از خرداد ماه سال 1393 انجمن خیریه مائده آسمانی استان مازندران مجوز فعالیت یافت ولی سابقه فعالیت این انجمن از خرداد ماه سال 1392  است. اعضای هیات مدیره این انجمن آقایان علیرضا جانبازی، نورعلی میزایی گله دونی، عباس علی ایزدی، محمد انتظاری آکندی، نبی ا… جعفریان سید محله و سرکار خانم مرضیه رمضان زاده رستمی می باشند. بازرسان این انجمن نیز آقای فیض ا.. عابدینی کردخیلی و آقای رضا غفوری است و بنده نیز مدیر عامل این انجمن خیره هستم .

 

maede2                                                                                                               انجمن خیریه مائده آسمانی

 

4- خلاصه ای از فعالیت های انجمن مائده آسمانی استان مازندران را بازگو کنید؟

 

نوع فعالیت انجمن عام المنفعه است که غیرسیاسی، غیرانتفاعی، غیردولتی و یک نهاد مردمی و خود جوش بوده و در موضوع نیکوکاری و امور خیریه با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند. اهداف این انجمن کمک به رفع محرومیت در سطح استان بوده که شامل کمک رسانی به خانواده های بی سرپرست، بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار، ایتام، از کار افتاده، بیماران صعب العلاج و معلولین، روشن دلان، ناشنوایان و دیگر گروه های هدف می باشد. این انجمن در اغلب موارد به عنوان یک پل ارتباطی در بین افراد نیازمند و خیرین عمل می نماید.

 

به عنوان نمونه درخواست مددجوی معلول که جهت جراحی حدود 100 میلیون تومان هزینه جراحی داشت، با مساعدت پروفسور بوداغی به صورت رایگان انجام پذیرفت و خرید لوازم درمان آن نیز از طریق مدیر هتل سالاردره تامین شده است. در زمان بازگشایی مدارس پرداخت شهریه و لوازم التحریر تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان به انجام رسید. همچنین در دوره تحصیلی نیز برگزاری کلاس های تقویتی و تدریس خصوصی در این انجمن و توسط معلمین و اساتید خیر و بزرگوار انجام شده است. خوشبختانه این انجمن نماینده مرکز اهدای جهیزیه برای نوعروسان استان مازندران در تهران است که در سال گذشته 1 مورد جهیزیه تهیه گردید و در سال جاری نیز از این طریق 9 مورد جهیزیه آماده شده است.

 

موضوع دیگر برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی در قالب خانواده های نیازمند با کسب مجوز بوده است که به طور نمونه این انجمن از طریق هماهنگی با موسسه منتظران حضرت مهدی (ع) در جمکران خانواده های مددجو و ناشنوایان را به همراه دوستانی از فرمانداری و استانداری به این سفر زیارتی برده است. شرکت در دو نمایشگاه از جامعه معلولین، روشندلان و ناشنوایان (نمایشگاه لتکا) و نمایشگاه عفاف و حجاب و پوشش اسلامی از دیگر فعالیت های این انجمن است. همچنین ارائه برنامه در جشن­های عید فطر، عید غدیر و عید قربان و شرکت در مراسم سوگواری شام غریبان و مراسم اربعین حسینی را نیز می توان از جمله فعالیت های این انجمن برشمرد .

 

   maede3                                                                                     برگزاری جلسات توجیهی انجام فعالیت های ماهانه

 

5- راه های دستیابی به اهداف این انجمن خیریه چیست؟

 

دست یابی به اهداف یک انجمن خیریه با شناسایی نوع محرومیت ها و نیازمندی های هر منطقه همراه است که براساس اولویت ها و میزان مشارکت افراد خیر به انجام خواهد رسید. خوشبختانه از زمان افتتاح این انجمن با کمک خیرین و دوستان بزرگوار در نهادهای دولتی و غیردولتی به ویژه اداره توزیع برق استان، اداره فنی و حرفه ای، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان ساری حدود 230 میلیون ریال به صورت نقدی و غیر نقدی کمک رسانی برای گروه های هدف به انجام رسیده است. ضمناً با تلاش گروه مشارکت این انجمن نزدیک به 80 نفر افراد خیر و حامی جذب شده اند. پذیرش گروه مددجو نیز شامل 130 نفر از خانواده های سادات، ایتام، بدسرپرست، بی سرپرست، زندانی، از کار افتاده و بیمار و دیگر گروه های هدف بوده است.

 

لازم به یادآوری است انصار کارت مجازی انجمن خیریه مائده آسمانی نیز برای دریافت کمک های نقدی خیرین بزرگوار شده که برابر با 6273811035052981 می باشد همچنین این انجمن خیریه جهت بسط و گسترش فعالیت خود ایجاد شعبه هایی در شهرستان قائمشهر، تنکابن، کلارآباد، روستاهای سمسکنده، شهیدآباد و در دو قسمت از شهرستان ساری شامل یک شعبه در سمت راهبند و یک شعبه در موسسه فرهنگی هنری امام رضا را در دست اجرا دارد .

 

   maede4                                                                                       انجام امور اداری انجمن در دوران استراحت پس از انجام عمل جراحی

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.