پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدیریت اضطرار موثر در صرفه جویی برق

0

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران با اشاره به این که میزان مصرف برق در زمان پیک به دو برابر می رسد گفت: مدیریت اضطرار سبب صرفه جویی در مصرف برق شده تا در همه زمان ها برق مشترکان تامین شود.

کیوان فرحزاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که در حوزه مصرف برق همه مشترکان باید دارای یک هماهنگی و رفتار صحیح از الگوی بار باشند، اظهار کرد: ظرفیت موجود شبکه نشان داد تا یک حدی ظرفیت تامین بار وجود دارد و اگر میزان مصرف افزایش یابد شبکه قادر به تامین نیست.

وی با اشاره به این که میزان مصرف در طول سال در حدود 270 مگاوات و در پیک بار به 650 مگاوات است گفت: این میزان مصرف در زمان پیک به بیش از دو برابر می‌رسد و تاسیسات باید دو سه برابر ظرفیت طراحی شود که یک ماه پیک را جوابگو باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران با بیان این که مشترکان باید این پیک را مدیریت کنند، افزود: اگر هریک از 570 هزار مشترک یک 100 وات مصرف خود را کم کنند، 58 مگاوات کاهش مصرف روی می‌دهد.

فرح زاد تصریح کرد: در  غرب مازندران به دلیل ورود گردشگران طبیعتا یک سری از مدیریت مصرف کردن‌ها متناسب با میزان گردشگر است.

وی در خصوص قطعی‌های برق یا همان مدیریت اضطرار بار در ساعاتی از روز با اعلام جدول به مردم گفت: با مردم این گونه متعهد شدیم که یک جدولی برنامه ریزی و اعلام شود و بر آن اساس هم پایدار بمانیم؛ میزان مصرف شبکه از طریق مطالباتی است که مردم درخواست دارند، هرچه مردم درخواست کنند شبکه تامین می کند و این میزان هرچه سریع بالا رود و شدت مصرف سریعا به اوج خود برسد طبیعتا باید برای تامین برق تمهیداتی تدبیر کنیم که پایدارتر بماند.

این مسئول اضافه کرد: ساعاتی که برای مدیریت اضطرار بار اعلام می‌شود،  همان هم اعمال خواهد شد مگر این که در ساعاتی که در نظر گرفته شده است مصرف مشترکان بالا نرفته باشد و شبکه به آن حد نرسد که در آن صورت مدیریت اضطرار اجرا نمی‌شود.

فرح‌زاد خاطرنشان کرد: شبکه برق یک موجود زنده است، شاید بر اثر عوامل مختلف مانند برخورد پرنده، اتصالی و عوامل مختلف دیگر قطع شود که این ها خازج از کنترل ما است.

وی افزد:نیروهای اتفاقات شبکه سیم بانان و همه جامعه کارگری صنعت برق 24 ساعته منتظرند که اگر اتفاقی افتاد، بلافاصله رفع عیب کنند.

فرح زاد تاکید کرد: میزان مصرف در شبکه سراسری هر لحظه مانیتور می شود و این میزان اگر از حد توان تولید بالاتر برود طبیعتا مدیریت بار اتفاق می‌افتد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق غرب مازندران اظهار کرد: در حالت طبیعی مصرف ادارات 15 مگاوات است که این عدد در تابستان به 36 مگاوات می‌رسد.

وی افزود: اصولا این میزان مصرف  سرمایشی است و با تغییر ساعات ادارات حداقل 20 مگاوات سرمایشی آن‌ها کم و عدد 36 مگاوات کاهش پیدا می‌کند با تعطیلی ادارات در پیک مصرف صرف جویی که صورت می گیرد عدد قابل توجهی است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.