پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

محور ساری ـ تاکام تا شهریور 98 چهارخطه می‌‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از  فارس، طرح چهاربانده کردن محور ساری تاکام که در کاهش بار ترافیکی این محور از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است هنوز انجام نشده است.

البته این پروژه امسال از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است ولی برای مدتی این پروژه کاملا مسکوت و بلاتکلیف بوده است.

مسافران بسیاری از این مسیر روزانه به‌ویژه پایان هفته و ایام تعطیل درحال تردد هستند که در ایام تعطیل و پایان هفته به‌ویژه عصر روزهای جمعه به‌دلیل حجم تردد بالا پلیس برای کاهش ترافیک مجبور به یک‌طرفه کردن محور است که معمولا به‌صورت مقطعی اعمال شده و ساعت آن نیز مشخص نیست که این موضوع موجب معطلی مسافران و ایجاد صف‌های طولانی ترافیک می‌شود که در برخی موارد حتی جاده تبدیل به پارکینگ می‌شود.

 مازندران دارای سه محور اصلی هراز، کندوان و سوادکوه است که بیشتر مسافران از این مسیر تردد می‌کنند ولی جاده کیاسر نیز دست کمی از این جاده‌ها ندارد و تجربه سفر از این جاده نیز می‌تواند بسیار مطلوب باشد و اینکه برگ دیگری از خاطرات انسان در این جاده ورق بخورد خالی از لطف نبوده و پر از تجربه‌های متفاوت و جذاب است.

یکی از دلایل ترافیک کم آن شناخته نشده بودن آن و دلیل بعدی خطرناک بودن آن است که در بسیاری از نقاط نیاز به ترمیم و زیرسازی دارد که ضرورت دارد با بهسازی و معرفی این جاده هم از ترافیک سایر مسیرهای شمالی کاسته شده و هم بارونق گردشگری در این مسیر اقتصاد مردم این منطقه متحول شود.

مدیر حوزه ساخت و توسعه راه‌های مازندران درباره آخرین وضعیت پروژه چهارخطه کردن محور کیاسر در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: درحال حاضر این پروژه با مسؤولیت دو پیمانکار بومی درحال انجام است.

غلام‌عباس رستمی افزود: باتوجه به اینکه پیمانکار این پروژه بومی هستند مشکلات داخلی و همچنین تامین مصالح  و مسائل دیگر را به‌راحتی حل می‌کنند.

وی با بیان اینکه کل پروژه چهار خطه کردم محور ساری ـ تاکام 21 کیلومتر از ساری تا سه راهی تاکام  است، اضافه کرد: این قول را می‌دهم 15 کیلومتر آن تا پایان آخر سال چهارخطه می‌شود.

مدیر حوزه ساخت و توسعه راه‌های مازندران تصریح کرد: اگر اعتبار با همین سرعت محقق شود تا پایان شهریور ماه سال 98 این محور چهارخطه می‌شود که البته بحث  تقاطع‌های غیرهمسطح نیز بعد از این تاریخ در دستور کار قرار می‌گیرد.

رستمی در پایان گفت: مجموع اعتبار برای چهاربانده کردن محور ساری تاکام 80 میلیارد تومان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.