پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

محرم نباید دستخوش اختلافات سیاسی شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: متاسفانه به رغم تذکرات پی در پی مشاهده شد که شمار کمی این مراسم معنوی و جهانی را با اختلافات سیاسی و قبیله ای مخدوش کرده اند.
وی با اشاره به عظمت عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یاران با وفایش از عموم مسئولان خواست تا از هر حرکتی که باعث خدشه دار شدن این واقعه سترگ می شود، جدا جلو گیری کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اظهار این که عاشورا شامل دو بخش شهادت و اسارت است، گفت: پس از تاسوعا و عاشورا، وارد مصیبت اسارت خانواده ابا عبدالله(ع) شدیم و مراسم سوگواری را باید به دور از هرگونه اختلاف و آن گونه که در شان این واقعه بزرگ است، ادامه دهیم.
او با اشاره به پیام عاشورا ، افزود: دقیقا یکهزار ۳۸۰ سال از شهادت جانسوز امام حسین (ع) و یارانش می گذرد اما همچنان این مراسم همه ساله با شور و شعور توسط مردم عاشق ولایت و امامت برگزار می شود.
یوسف پور انقلاب اسلامی ایران را ناشی از فرهنگ عاشورایی دانست و گفت: لعن و نفرین به ظالمان و یزیدیان زمان از جمله اهداف مهم سوگواران حسین ابن علی(ع) است که همواره باید تا پایان جهان ادامه یابد.
خطیب جمعه ساری افزود: به رغم پادشاهان و حکام ظالم، مراسم تاسوعا و عاشورا به همت روحانیون، تکایا، مساجد و مردم متقی همچنان پابرجا ماند و هرساله باشکوه تر از سال گذشته برگزار شد.
وی احیای ولایت، امامت و غدیر را از اهداف قیام امام حسین (ع) توصیف و تصریح کرد: بدون عاشورا امروز ما از نعمت اسلام بی بهره بودیم.
خطیب جمعه ساری گفت: عاشورای سال ۶۱ هجری بزرگترین مصیبت و بزرگترین جنایت جهان صورت گرفت و امروزه پرچم عاشورا به عنوان بزرگترین پرچم دنیا حالت بین المللی بخود گرفته و پیام این واقعه جانکاه را بگوش جهانیان می رساند.
وی با اشاره به حضور چشمگیر جوانان در مراسم تاسوعا و عاشورا از کلیه رسانه های خبری برای انعکاس اخبار این مراسم قدردانی کرد.
۹۹۱۹/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.