پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مجلس هرگز به حاشیه نمی‌رود/ ۴ اقدام ویژه مجلس

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف عصر جمعه در مراسم یادواره ۷۰ شهید هادی‌شهر و روستاهای همجوار با اظهار اینکه حضور در مازندران برایم خاطره است و من را به یاد مردم ولایتمدار و محب اهل بیت در دوران دفاع مقدس از قله‌های سر به فلک کشیده شمال غرب تا رودخانه خروشان اروند، می‌اندازد گفت: همرزم و هم‌سنگران عزیزی از مازندران در دفاع مقدس داشته‌ام و جایی از جبهه نیست که پای مردم و جوانان مازندران به آن نرسیده و خون جوانان استان در آن نریخته باشد، از قله‌های منطقه مریوان و ارتفاعات شیخ محمد در منفی ۲۰ درجه تا هوای گرم جنوب فاو و عملیات والفجر ۸ گواه رشادت‌های مردم این سرزمین است.

وی گفت: محبت، صفا و صمیمیت مردم مازندران را در زمانی که توفیق خدمت در سپاه کربلا را داشتم، دیدم و همان گذشت و صفا امروز من را با افتخار به این منطقه آورده است.

قالیباف با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان از جمله سردار دل‌ها شهید سلیمانی ادامه داد: وقتی این شهید والامقام به بحث حلب و خان‌طومان می‌رسید بحث از مدافعان و جانفشانی‌های مازندرانی‌ها می‌کرد و امروز به یاد چنین شهدایی گردهم آمدیم.

نقش مردم شکوه آفرین و افتخار آفرین است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه همه شکوه و عظمت دوران دفاع مقدس ناشی از نقش مردم بوده زیرا نقش مردم شکوه آفرین و افتخار آفرین بوده است، گفت: مردم هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کرده است و امام امت آموخت که اگر ایمان و باور به سنت‌های الهی داشته، مردم دار باشید و مردم دخیل در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها باشند، هیچ قدرتی توان مقابله با ملت رشید را نخواهد داشت.

قالیباف یادآور شد: حضرت امام به ما آموخت که تهدید و خطر از جانب دشمن چه در مرزها و یا چند هزار کیلومتر آن سوی مرزها، اینکه آمریکا طرف ما باشد یا شوروی سابق، موضوع دفاع و جنگ باشد یا جنگ اقتصادی، اگر خداباوری و مردم باوری که اساس پیروی انقلاب است، وجود داشته باشد، مسائل حل می‌شود و تداوم انقلاب نیز در همین دو ویژگی است.

رئیس مجلس یادآور شد: هدف دشمنان در دفاع مقدس این بود که ظرف چند روز کشور را تصرف و نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند اما نه تنها به هیچیک از خواسته‌ها نرسیدند، بلکه امروز می‌بینیم که دشمنان کجا هستند و عظمت انقلاب اسلامی تا کجاست و احیای اسلام و عزت مسلمین به برکت مجاهدت و ایمان راسخ ملت و خون شهدا محقق شده است.

قالیباف خداباوری و مردم باوری را منطق شهدا دانست و گفت: دفاع مقدس منشأ تحول علمی و عملی در عرصه‌های مختلف در کشور است.

وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه هوافضای سپاه پاسداران گفت: روزهایی برای داشتن یک گلوله ساده خمپاره و تهیه سیم خاردار دچار مشکل بودیم اما امروز در زمینه فناوری‌های پیچیده، علوم پیچیده، هوافضا به پیشرفت‌های زیادی رسیدیم و در ردیف پنج کشور اول دنیا در عرصه هوا و فضا قرار داریم.

برخی‌ها به جای مردم از دشمن تمنا می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی منطق خداباوری، مردم باوری و ایمان داشتن به سنت‌های الهی را زمینه دستیابی به پیشرفت یاد کرد و گفت: دفاع مقدس نشان داد هر موضوع ناشدنی، شدنی است و آن‌هایی که می‌خواهند القا کنند نمی‌توانیم به جای تکیه بر مردم، تمنا از دشمن می‌کنند.

وی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس این فرصت را فراهم کرد تا پیچیده‌ترین تجهیزات و امکانات و موتورهای متعدد پیچیده، فنی‌ترین و پیچیده‌ترین موتورها و امکانات را برای انواع موشک‌های بالستیک، کروز، سطح به سطح و غیره را با توان داخلی بسازیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کنارگذاشتن تعدادی از تولیدات خودرو در مازندران به دلیل ناقص بودن قطعات، گفت: یک فرهنگ قادر است موشک‌های کروز را از صفر تا ۱۰۰ بسازد و فرهنگی دیگر یک موتور برف‌پاکن ماشین را نمی‌تواند بسازد زیرا منافع برخی افراد در سیستم اجازه ساخت نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های کشور عظیم و بزرگ است، گفت: متأسفانه کسانی در سیستم بروکراسی و تصمیم‌گیری هستند که اعتقاد به سنت الهی و خداباوری ندارند و این از مشکلات ما به شمار می‌رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه مشکلات مردم از جمله فشار معیشتی و اقتصاد را درک می‌کنیم، گفت: فشار معیشتی نه تنها بر طبقه مستضعف بلکه طبقه متوسط و کارمندان را دچار مشکل کرده است و این مسائل را با همه وجود حس می‌کنیم.

قالیباف عنوان کرد: اگر کسی چندسال قبل با حقوق یک ماه دو سکه می‌خرید امروز با حقوق چهار ماه نمی‌تواند یک سکه بخرد و این به معنای ضعف در پول ملی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفتگو با کشاورزان گفت: امروز برنج کشاورز را با کیلویی ۲۱ هزار تومان نمی خرند اما واسطه‌ها آن را به قیمتی بالاتر می‌فروشند و هزینه‌های کشاورزی بالا رفته است.

مجلس ظرفیت حل مشکلات کشور را دارد

وی گفت: ما به شما اطمینان می‌دهیم که ظرفیت حل مشکلات را داریم و با آنکه در مجلس مسئول اجرایی کشور نیستیم و حق دخالت در امور اجرایی کشور را نداریم اما قانون گذاری و نظارت درست بر اجرای قانون هدف اصلی است.

قالیباف گفت: به مردم قول می‌دهیم در مجلس با سیاستگذاری درست بر اجرای قانون توسط مجریه، مقننه و نهادهای عمومی غیردولتی نظارت خواهیم کرد زیرا فقط به مردم بدهکار هستیم و تصمیماتی می‌گیریم باید به نفع مردم باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کسانی که هفت سال مسئولیت اجرایی داشتند برخی حرف‌ها را می‌زنند، گفت: کسانی که باید ارزش پول ملی را حفظ کنند کم کاری کردند و اگر در این راه کسری قانون وجود دارد، ما مکلف هستیم.

مجلس هرگز به حاشیه نمی‌رود

وی با اشاره به نسبت دادن برخی مسائل حاشیه‌ای به مجلس گفت: ما در مجلس هرگز به حاشیه نمی‌رویم و مسیر برنامه‌ریزی کشور را در برنامه هفتم در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم پی‌ریزی و برنامه تحول و ثبات در اقتصاد کشور را اجرا می‌کنیم.

وی سوء تدبیر و بدتدبیری در استفاده از امکانات را بخشی از مشکلات برشمرد و گفت: حدود ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است و این اقتصاد محکوم به ضعف، فساد و از بین بردن سرمایه‌ها است.

قالیباف با اشاره به واگذاری بخشی از اقتصاد به مردم و فسادسازی در این بخش گفت: امروز نیازمند فرهنگ شهدا هستیم و باید برای حل مشکلات وقت بگذاریم و نخبگان را به میدان بیاوریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی به چهار تصمیم مهم در چهار ماه فعالیت مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری کمیسیون‌ها برای نظارت‌ها از جمله اقدامات است و در حوزه مسکن دو تصمیم در دستور کار ما قرار دارد.

مقابله با سفته بازی افراد با خانه‌های خالی / ‏‬کمبود ۵۰۰ هزار واحد مسکن در سال

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت خالی خانه‌ها تاکید کرد و جلوی افرادی که با خانه‌های خالی سفته بازی خواهند کرد خواهیم گرفت و جهش تولید مسکن نیز به شدت پیگیری می‌کنیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در کشور به یک میلیون مسکن نیاز داریم گفت: بنیاد مسکن ۲۰۰ هزار مسکن و ۳۰۰ هزار مسکن توسط مردم در سال ساخته می‌شود ولی ۵۰۰ هزار مسکن در کشور کم داریم و باید سیاست‌های جبرانی برای واگذاری خانه‌های ارزان قیمت به مردم طراحی شود.

قالیباف با اظهار اینکه عهد خود را با مردم فراموش نمی‌کنیم، لایحه دو فوریتی دولت برای افزایش سرمایه بدون حق تقدم صاحبان و تصویب و ابلاغ آن به دولت را از دیگر کارها بیان کرد و گفت: همچنین در کالاهای اساسی باید با کالابرگ الکترونیکی به خانواده‌های در اولویت واگذار شود.

وی گفت: مجلس در برنامه بودجه ۱۴۰۰ و برنامه هفتم باید به گونه‌ای عمل کند تا در بحث قانونگذاری برای دولت مسیری را برنامه‌ریزی کند که ثبات اقتصادی را در پیش داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه مطمئن باشید با باور دوران دفاع مقدس و آن فرهنگ در میدان هستیم و کشور نیز دارای ظرفیت‌هایی است، گفت: با کمک یکدیگر و بدون توجه به فضاسازی‌های ضدانقلاب، برای توسعه کشور تلاش خواهیم کرد.

مجلس برای گره گشایی از مردم به دولت کمک می‌کند

وی گفت: مجلس یازدهم در چارچوب وظایف عمل می‌کند و آثار آن را مردم خواهند دید و امروز مجلس برای کمک به دولت از هیچ موضوعی مضیقه نمی‌کنیم و هر کاری برای گره گشایی از مردم را وظیفه می‌دانیم.

قالیباف با بیان اینکه برخی‌ها در پی ایجاد تشدد در مدیریت هستند ولی مجلس دنبال این مسئله نیست، گفت: کاستن مشکلات از دوش مردم وظیفه مجلس است.

وی گفت: مجلس در جنگ اقتصادی باید در میان مردم باشد و ما به عنوان خدمتگزاران در میدان هستیم تا وظیفه‌ای که مردم به مجلس محول کرده است به درستی پیش بریم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید میدان را برای مردم فراهم کند، گفت: مردم و جوانان بهترین کسانی هستند که اقتصاد را حل خواهند کرد.

کد خبر 5038336
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.