به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه ساری، مجلس بزرگداشت مقام شامخ مرحوم حضرت آیت الله سیدحسن شجاعی کیاسری عالم وارسته، خطیب توانا، مفسر عالیقدر قرآن کریم، نماینده مردم ساری در چهار دوره مجلس شورای اسلامی، از سوی جامعه روحانیت چهاردانگه ، ستاد یادواره شهدا، چهاردانگه، هیئت امنای حسینیه چهاردانگه ای های مقیم ساری و شهرداری منطقه س ۳ ساری در حسینیه چهاردانگه ای های مقیم ساری برگزار گردید.
در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد، بعد از قرائت قران آقای بریمانی مداحی نمودند و سپس آقای دکتر حسین شجاعی فرزند آن مرحوم در مورد خصوصیات اخلاقی بارز این روحانی علیقدر مطالبی ارائه نمود.
سخران جلسه، حجت الاسلام علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بود که در مورد علم و عالم و جایگاه آن در اسلام مطالبی ایران نمود.
علیزاده گفت: آنچه باعث شد آیت الله شجاعی در قلوب مردم جا بگیرد عالم عامل بودن آن بزرگوار بود.
با تشکر از اطلاع رسانی هر روزه شما عزیزان.
فقط چند نکته در مورد عکسهایی که در زیر خبرها چاپ می کنید:
– از درج عکسهایی با قاب و سوژه تکراری که اطلاعات جدیدی به بیننده نمی دهد خودداری کنید.
– نحوه چیدمان عکسها به گونه ای باشد که خط روایی در آن لحاظ گردد.
– سعی شود حداقل اصول اولیه یک مجموعه عکس (Photo Essay) رعایت گردد. Photo Essay میتواند به عنوان یک ابزار قوی برای بیان بکار رود. وقتی میخواهیم یک داستان یا شرایط یا موقعیت را از طریق Photo Essay منتقل کنیم، سوال مهم این است که چه شاتهایی و با چه شرایطی، حداقل نیازمندیهای چنین بیانی هستند. یک سری اصول کلی در این مورد وجود دارد (که البته الزام قطعی ایجاد نمی کنند) اما میتوانند برای شروع کار کمک کننده باشند:
– اولین شات در Photo essay معمولاً به عنوان Establishing Shot نامیده میشود. یک وایدشات که می خواهد بگوید اینجا جایی است که داستان ما اتفاق میافتد. در این شات معمولاً بیانگر زمینه، شرایط و Mood حاکم بر فضای عکاسی است.
– شات بعدی یک مدیوم شات است که میگوید این موضوع داستان ماست و اینها کاراکترهای آن هستند. همیشه کاراکترها انسانی نیستند، می توانند هر چیز دیگری باشند. خانه، کوه، درخت، زباله، …
– شات Detail یک شات نزدیکتر است که جزئیات را بیان میکند. مثلا اگر مجموعه عکس در مورد آوارگان باشد، یک عکس نزدیک که بتواند وضعیت ظاهری آنها را به خوبی نشان دهد. یا مجموعه عکسی که در مورد اسب است، یک عکس از صورت اسب یا زین میتواند چنین نقشی ایفا کند.
– شات بعدی می تواند یک پرتره باشد. معمولا پرتره های محیطی یا Headshot در این موارد خیلی مفید است و باعث نزدیکی بیشتر مخاطب با موضوع میگردد.
– شات Moment خیلی مهم است. عکسی که در یک لحظه خاص گرفته شده باشد که نشانگر یک حرکت، یک اتفاق یا حتی یک حالت خاص انسانی یک ژست و مانند آن باشد. این شات در یک Photo essay و ارزشگذاری آن نقش مهمی را ایفا میکند.
– شات آخر، تمام کننده است و پرونده را جمع می کند. در این شات که از لحاظ انتقال احساس باید آرامتر باشد، گاهی پایان داستان نشان داده میشود یا گاهی تنها بیانگر شرایطی است که داستان شما در آن ادامه مییابد. به مفهومی دیگر، بیان می کند که این داستان ادامه دارد.
نیازی به تاکید نیست که اینها قانون قطعی نیستند اما آگاهی به آنها، می توانند کمک کننده باشد.
باز هم سپاسگزار همه ی شما هستم .
………………………………………………………………………….
چهاردانگه نیوز: جناب آقای قنبرنژاد سلام. از راهنمایی ارزنده شما در مورد خط روایی یک مجموعه عکس بسیار سپاسگزاریم. به راستی که کمکهای این چنینی می تواند در بهبود محتوای تصویری سایت چهاردانگه نیوز مثمر ثمر باشد. به امید راهنمایی و همکاریهای بیشتر شما.
با تشکر از اطلاع رسانی هر روزه شما عزیزان.
فقط چند نکته در مورد عکسهایی که در زیر خبرها چاپ می کنید:
– از درج عکسهایی با قاب و سوژه تکراری که اطلاعات جدیدی به بیننده نمی دهد خودداری کنید.
– نحوه چیدمان عکسها به گونه ای باشد که خط روایی در آن لحاظ گردد.
– سعی شود حداقل اصول اولیه یک مجموعه عکس (Photo Essay) رعایت گردد. Photo Essay میتواند به عنوان یک ابزار قوی برای بیان بکار رود. وقتی میخواهیم یک داستان یا شرایط یا موقعیت را از طریق Photo Essay منتقل کنیم، سوال مهم این است که چه شاتهایی و با چه شرایطی، حداقل نیازمندیهای چنین بیانی هستند. یک سری اصول کلی در این مورد وجود دارد (که البته الزام قطعی ایجاد نمی کنند) اما میتوانند برای شروع کار کمک کننده باشند:
– اولین شات در Photo essay معمولاً به عنوان Establishing Shot نامیده میشود. یک وایدشات که می خواهد بگوید اینجا جایی است که داستان ما اتفاق میافتد. در این شات معمولاً بیانگر زمینه، شرایط و Mood حاکم بر فضای عکاسی است.
– شات بعدی یک مدیوم شات است که میگوید این موضوع داستان ماست و اینها کاراکترهای آن هستند. همیشه کاراکترها انسانی نیستند، می توانند هر چیز دیگری باشند. خانه، کوه، درخت، زباله، …
– شات Detail یک شات نزدیکتر است که جزئیات را بیان میکند. مثلا اگر مجموعه عکس در مورد آوارگان باشد، یک عکس نزدیک که بتواند وضعیت ظاهری آنها را به خوبی نشان دهد. یا مجموعه عکسی که در مورد اسب است، یک عکس از صورت اسب یا زین میتواند چنین نقشی ایفا کند.
– شات بعدی می تواند یک پرتره باشد. معمولا پرتره های محیطی یا Headshot در این موارد خیلی مفید است و باعث نزدیکی بیشتر مخاطب با موضوع میگردد.
– شات Moment خیلی مهم است. عکسی که در یک لحظه خاص گرفته شده باشد که نشانگر یک حرکت، یک اتفاق یا حتی یک حالت خاص انسانی یک ژست و مانند آن باشد. این شات در یک Photo essay و ارزشگذاری آن نقش مهمی را ایفا میکند.
– شات آخر، تمام کننده است و پرونده را جمع می کند. در این شات که از لحاظ انتقال احساس باید آرامتر باشد، گاهی پایان داستان نشان داده میشود یا گاهی تنها بیانگر شرایطی است که داستان شما در آن ادامه مییابد. به مفهومی دیگر، بیان می کند که این داستان ادامه دارد.
نیازی به تاکید نیست که اینها قانون قطعی نیستند اما آگاهی به آنها، می توانند کمک کننده باشد.
باز هم سپاسگزار همه ی شما هستم .
………………………………………………………………………….
چهاردانگه نیوز: جناب آقای قنبرنژاد سلام. از راهنمایی ارزنده شما در مورد خط روایی یک مجموعه عکس بسیار سپاسگزاریم. به راستی که کمکهای این چنینی می تواند در بهبود محتوای تصویری سایت چهاردانگه نیوز مثمر ثمر باشد. به امید راهنمایی و همکاریهای بیشتر شما.