پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

متقاضیان سرمایه گذاری حوزه گردشگری دریایی مازندران به صف شدند

0

احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی گردشگری دریایی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سرمایه گذاری ها در بخش ساخت اسکله دریایی برای بهره گیری از ظرفیت های موجود سواحل خزر در حوزه استحفاظی مازندران انجام خواهد شد.
وی آمادگی این افراد برای سرمایه گذاری تنها در ساخت اسکله دریایی گردشگری را افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای صدور مجوز اجرای طرح گردشگری دریایی، حفاظت از محیط زیست در اولویت قرار می گیرد.
استاندار مازندران با اعلام اینکه از طریق فعال شدن گردشگری دریایی استان برای بیش از هفت هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد، تاکید کرد: شایسته مازندران نیست با این هفته ظرفیت اقتصادی نهفته دارای فقر و بیکاری باشد و نتواند از صدها کیلومتر ساحل دریای خزر برای حل مشکلات اقتصادی استان بهره بگیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران از سخت گیری برخی دستگاههای دولتی برای صدور مجوز سرمایه گذاری در استان بویژه در حوزه گردشگری دریایی به بهانه های مختلف انتقاد کرد و اظهار داشت: درخواست متقاضیان برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی به صورت میدانی با حضور مدیران دستگاههای اجرایی دخیل در صدور مجوز به خصوص محیط زیست بررسی و اعلام نظر خواهد شد.
حسین زادگان افزود: پس از بررسی میدانی و توافق، حداقل در مرحله اول ۱۰ مجوز برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی بدون نام صادر و در اختیار استانداری قرار می گیرد تا پس از تایید اهلیت سرمایه گذار، مجوز در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت.
استاندارمازندران گفت: تاکنون کمتر از ۱۰ درصد از ظرفیت سواحل مازندران در حوزه گردشگری مورد استفاده قرار گرفته است و بقیه ظرفیت بویژه در حوزه گردشگری مورد غفلت واقع شد.
وی افزود: مازندران با داشتن حدود ۳۷۰ کیلومتر ساحل خزر با احتساب آزادسازی سواحل در حریم ۶۰ متری، ظرفیت خوبی برای اجرای طرح های گردشگری دریایی دارد و باید از این ظرفیت بهره برداری کرد چنان که در استان های دارای ساحل در این بخش‌ سرمایه گذاری خوبی انجام شده است.
اکوتوریسم در شبه جزیره میانکاله

استاندار مازندران همچنین از شبه جزیره میانکاله به عنوان یکی دیگر از ظرفیت های استان برای اجرای طرح های بوم گردشگری یاد کرد و گفت: تاکنون هیچ استفاده ای از این ظرفیت طبیعی که تنها تالابش افزون بر ۴۰ هزار هکتار مساحت دارد، صورت نگرفته است حال آنکه سالانه چندین میلیون بال پرنده از گونه های مختلف در تمامی فصول سال به این منطقه مهاجرت می کنند و رنگین کمانی از زیبایی های خلقت را به نمایش می گذارند که می تواند ظرفیت بی بدیلی برای اکوتوریسم باشد.

حسین زادگان افزود: متاسفانه محیط زیست مازندران همان گونه که توسط معارضان، آلودگی های مختلف، زباله و پسماند و مسایلی از این دست آسیب می بیند، وقتی که درست مورد بهره برداری قرار نگیرد نیز آسیب خواهد دید در حالی که می توان با رعایت مسایل زیست محیطی هم می توان گردشگری دریایی استان را فعال کرد، هم در جاهایی مانند شبه جزیره میانکاله اکوتوریسم را پیاده کرد و اجازه نداد محیط زیست استان به بهانه دلسوزی هم مورد آسیب قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران بر ضرورت رویکرد سنتی در بهره برداری از مواهب طبیعی استان تاکید کرد و گفت: در مورد اجرای برنامه گردشگری در میانکاله هم گام هایی را برداشته ایم و سرمایه گذاری در این شبه جزیره نیاز به دریافت مجوز از رئیس جمهوری دارد و بزودی برای تعیین تکلیف سرمایه گذاری در این بخش نامه ای به رئیس جمهوری و یا معاون اول برای این بخش خواهیم نوشت تا تعیین تکلیف می شود.
دماوند، ظرفیت فراموش شده گردشگری

استاندار مازندران یکی دیگر از ظرفیت های مهم طبیعی گردشگری استان را قله دماوند دانست گفت: تاکنون از این ظرفیت نیز صرفاً در حوزه های کوهنوردی استفاده شده در حالی که می توان با جذب سرمایه گذار، بهره گیری از این ظرفیت را در حوزه گردشگری افزایش داد.
حسین زادگان افزود: علاوه بر دماوند، ما چشمه های آبگرم نیز در مناطق مختلف بویژه در منطقه لاریجان و رینه شهرستان آمل که دامنه قله دماوند محسوب می شوند، داریم که جذب سرمایه گذاری در این حوزه هم می تواند این جاذبه های گردشگری را همانند سرعین در استان اردبیل معرفی کند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه تمامی جاذبه های گردشگری استان شناسایی شد که به دستگاههای مرتبط برای جذب سرمایه گذاری با رعایت ضوابط زیست محیطی معرفی خواهد شد.
مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که بیش از ۹۰ درصد آن را عرصه های طبیعی اعم از ساحل، جنگل، مرتع و غیره تشکیل می دهد.

۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.