پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مبلغان برای روشن نگه داشتن چراغ عزای حسینی کار جهادی کردند

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر پنجشنبه در همایش طلایه‌داران تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف که در حوزه خاتم الانبیا بابل برگزار شد، اظهار کرد: از جمله امور پیوسته با حرکت سیدالشهدا (ع) و ازجمله برکات شهادت آن حضرت به رغم اینکه دشمن درصدد است شهادت آن حضرت را شکستی برای خاندان اهل بیت جلوه دهد اما برکات عظیمی بعد از شهادت آن حضرت به‌تدریج سراسر جهان اسلام تاکنون و از این به بعد را دربرگرفته و دربرمی‌گیرد و ما بهره‌مند از برکات شهادت آن حضرت هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از اموری که هم‌پای اصالت اهل بیت به وجود آمد مسئله تبلیغ بود، افزود: تبلیغ ازجمله آثار و برکات شهادت سیدالشهدا (ع) است بعدها در کنار اسارت اسرا و مرحله دوم کربلا حرکت علی عبدالله که این وظیفه بزرگ را زینب کبری قافله‌دار این امر انجام رساندند که از آن به بعد به صورت‌های مختلف و جلوه‌های متنوعی جریان شهادت سیدالشهدا را ائمه معصومین امر فرمودند.

امام جمعه بابل اضافه کرد: در خط مقدم این امر قدم‌های برجسته‌ای برای اینکه نگذارند جریان سیدالشهدا فراموش شود و از این فرصت برای تبلیغ اسلام بهره گرفته شد که این خط سیری بوده که از آن زمان شروع شد و باحضور روحانیت در صحنه‌های مختلف تداوم یافت.

روحانی با اشاره به اینکه عرصه تبلیغ مدیون سیدالشهدا است، تصریح کرد: مجالس حضرت سیدالشهدا (ع) برکت حوزه تبلیغ دین است، دو ماه در این مجالس، مراسم برگزار می‌شود و مقدمات این امر ازسوی مردم فراهم می‌شود؛ واقفانی که در طول حیات‌شان از اموال‌شان در این زمینه وقف کنند که درواقع عمده محور وقف عزاداری خالص آل عبا است.

وقف ثمره پربرکت تبلیغ علما است

وی افزود: درحقیقت این وقف‌ها هم ثمره پربرکت تبلیغی علما است؛ زحمات و تلاش‌هایی که روحانیت در این زمینه انجام دادند و مردم را به سمت وقف هدایت کردند و اموال خود را در این زمینه حبس کنند تا ثمره و برکاتش برای وجود مبارک علی ابن عبدالله بماند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

روحانی با اعلام اینکه این حرکت و برکات مستمری که امروز در جامعه داریم قاطعانه می‌توان گفت اثرات این منبرها و مجالس است که به برکت حضرت سیدالشهدا فراهم شد، اضافه کرد: این امر و زحمت بزرگ و ارزشمند را علما، روحانیت و اوقاف در این زمینه متقبل شدند که در این ایام در دهه‌های مختلف و فواصل دوم، سوم و همچنین تا پایان صفر برقرار است.

وی یادآور شد: بخش مهمی از معارف و معنویت جامعه ما مدیون این منابع، مباحث و شخصیت‌ها و زحمات آنان است که جدا باید با تمام وجود از آنان تقدیر کرد.

امام جمعه بابل اظهار کرد: باوجود اینکه امسال خیلی امیدوار نبودیم این مجالس برقرار شود، اظهارنظرهای ضدنقیض و مسائلی که متأسفانه در این رابطه بر التهاب و نگرانی می‌افزود اما تلاش‌ها و تصمیمات خوب و پشتیبانی‌های صورت گرفت گرم‌تر و باانگیزه‌تر از سال‌های گذشته بود و با قوت کامل بسیار پرشور و باعظمت‌تر از سنوات گذشته در دهه اول محرم برقرار شد.

روحانی با اعلام اینکه امسال برخی از مبلغان کار جهادی کردند که جای تقدیر دارد، بیان کرد: روحانیون تمام تلاش‌های خود را بکار گرفتند تا این مجالس تعطیل نشود و چراغ عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) خاموش نشود باوجود مسائلی و نگرانی‌هایی که مطرح شد اما همت مداحان، وعاظ و خطابا در این زمینه جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: شنیدم در این دهه‌ها برخی به فکر جلسات خانگی افتادند که برخی از روحانیون جهادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و به منازل سر می‌زنند و هزینه را هم خودشان متقبل می‌شوند فرصت را برای مجالس سیدالشهدا فراهم می‌کنند و نمی‌گذارند چراغ مجالس خاموش شود و به هر مقدار در وسع‌شان است و در توان است و فرصت به انان اجازه می‌دهد بتوانند ادای وظیفه کنند که جای تقدیر دارد.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه دهه دوم فرصتی برای ارزیابی نسبت به گذشته است دست‌کم ببینیم در دهه اول چه کردیم و چه میزان توانستیم موفق باشیم، افزود: در جمع‌بندی توفیقات گسترده باید گفت امسال مراسم محرم بسیار پرشور برگزار شده است.

روحانی در پایان گفت: باید بدانیم وظیفه ما نوکری اباعبدالله است و باید به نحو احسن وظیفه خود را ادا کنیم.

کد خبر 5020762
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.