پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی و همگانی کنیم

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مظفری پیش ازظهر چهارشنبه در جلسه کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید گفت: در سال جهش تولید با اقدامات راهبردی و مؤثر باید شاهد یک جهش جدی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری در استان باشیم.

مظفری خواستار تدوین برنامه‌های نوآورانه و خلاقانه و بهره گیری بیشتر از فضای مجازی و رسانه‌ها و نیازسنجی برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در استان شد و تصریح کرد: مقابله با مواد مخدر و سوداگران مرگ نیازمند یک حرکت جهادی است و انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها با تمام ظرفیت با اجرای مستمر برنامه‌های پیشگیری زمینه ارتقا سلامت اجتماعی و امنیت روانی جامعه را فراهم کنند.

مظفری با اشاره به نقش مهم کمیته فرهنگی و پیشگیری گفت اولویت‌ها و سیاست‌های مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و استان بر پایه فعالیت‌های این کمیته پایه ریزی شده است.

وی تصریح کرد طرح یاری گران زندگی در چهار حوزه آموزشی، خانواده کاری، عمومی در زمینه‌های پیشگیری، درمان و صیانت و حمایت می‌تواند کمک بزرگی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به برنامه کاهش ۲۵ درصدی نرخ شیوع مواد مخدر و بروز اعتیاد تا پایان برنامه ششم توسعه گفت: تحقق این برنامه کمی به فرصت سازی جدید و مشارکت و عزم همگانی نیازمند است و حضور سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند به عنوان یک سرمایه اجتماعی یاریگر ارزشمندی برای تحقق برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر باشد.

وی در پایان از دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری استان به دلیل اجرای برنامه‌های مناسب فرهنگی و پیشگیری در سال ۱۳۹۸ تقدیر و تشکر نمود

کد خبر 4907081
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.