پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مبارزه با فساد باید در سطح خرد و کلان صورت گیرد

نماینده ولی فقیه در مازندران با قدردانی از مجلس در برخورد با فساد در قراردادهای کلان گفت: اگر بنا است مبارزه با فساد در دستور کار قرار گیرد از دهیاری آغاز و تا سطح کلان استان در برنامه کاری قرار گیرد.

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان مازندران با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان، اظهار کرد: در این دیدار نکات بسیار فروان از نظر کمیت کلیدی و کیفی مطرح شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه گفت: دروغ، غارت و غفلت مثلث خطرناکی است که دشمن برای ایجاد چالش در کشور اسلامی ایران ترسیم کرده است، ما «می‌توانیم» باید به یک باور عمومی برسد و تبدیل به گفتمان و فرهنگ شود.

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پیگیری قرارداد کرسنت، گفت: بیش از ۲۵۰ نفر از نمایندگان طی نامه‌ای به قوه قضائیه خواستار پیگیری این قرارداد شدند و نمایندگان تاکید کردند که این قرارداد خسارت بسیار بزرگی برای کشور است در این قرارداد اگر به درستی مورد بررسی قرار نگیرد حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان کشور محکوم می‌شود، مجلس خواستار معرفی افراد ذینفع در این قرار داد شده است.

محمدی‌لائینی در ادامه با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشور، ما بیان کرد: این کشور در مجامع بین‌المللی خواستار برگشت ایران به مذاکره است اما نه تنها از تحریم‌های گذشته دست برنداشته چند تا تحریم جدید را هم اضافه کرده است و به قول ما با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، ادامه داد: مسؤولان کشور هم گفتند که باید همه تحریم‌های غیرقانونی لغو شود، اما این تعیبر را برخی محققان سفارش کردند که از جانب مسؤولان به کار برده نشود چون آمریکا در جنگ واژه‌ها مهارت دارد وقتی مسؤولان اعلام می‌کنند که همه تحریم‌های غیرقانونی برداشته شود، آنها می‌گویند ما موافق هستیم، پس معلوم می‌شود، تحریم‌های قانونی هم داریم، شما با تحریم‌های غیرقانونی ما مخالف هستید، پس تحریم‌های قانونی باید جای خودش باشد(مقصود ما این نیست) اما آمریکا در جنگ الفاظ شیطنت زیادی دارد.

محمدی‌لائینی ادامه داد: چرا ما بگوییم تحریم‌های غیرقانونی یا ظالمانه آنها دوباره اعلام کنند که تحریم قانونی و عادلانه هم داریم این واژه بهتر است به کار برده نشود، همه تحریم‌های آمریکا غیرقانونی و ظالمانه است و بهترین مطلب تعبیر مقام معظم رهبری است که خواسته مردم ایران خواسته رهبر معظم انقلاب است.

نماینده ولی فقیه خطاب به آمریکا، بیان کرد: ما خواهان آنیم که همه تحریم‌ها لغو و راستی‌آزمایی شود، البته این نکته را هم باید ذکر کنم که از مجلس نسبت به برخورد با فساد و قراردادهای فاسد نادرست تشکر می‌کنم، نمایندگان این موضوع را در منطقه و حوزه انتخابیه خویش هم مدنظر قرار داده و به دنبال افراد صالح و اصلح باشند، اینگونه نباشد که  با سلسله مفاسد کلان کشور مبارزه کنند اما در شهر خودمان و استان به دنبال کسانی یا عزل و نصب‌های باشد که با معیار شایسته سالاری فسادستیزی موافقت ندارد.

وی اضافه کرد: اگر بنا است مبارزه با فساد در دستور کار قرار گیرد از دهیاری آغاز و تا سطح کلان استان در برنامه کاری قرار گیرد.

محمدی‌لائینی در ادامه با بیان اینکه  امروز یکی از بیماری‌های روانپزشکی داشتن شک، تردید، بدگمانی، وسوسه و داشتن وسواس است، گفت: شک در مسائل دینی از جنس ریب است، این شک‌ها اگر واقعیت داشته باشد و انسان به آن نرسیده باشد و شک داشته باشد، انسان خودش را در معرض ریسک بزرگی قرار داده است، پس مسئله شک و ریب و تردید داشتن یک بیماری است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خاطر نشان کرد: گاهی افراد به همه چیز و همه کس مشکوک هستند که در نوع خودش متفاوت است، انسان گاهی دچار شک، بدبینی، ترس نسبت به اطرفیان می‌شود، این نشانه یک بیماری است که در انسان وجود دارد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد شبهات در مسائل دینی، خاطر نشان کرد: آنها برنامه‌ دارند که روحیه شک و تردید را در مسائل دینی تقویت کنند، ایجاد شک نسبت به مسائل دینی بسیار اقدام نامناسبی است.

امام جمعه ساری، اضافه کرد: مهم این است که یک فرد آگاه به مسائل دینی انسان شک‌دار را به باور محکم دینی برساند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است، بعضی حتی نسبت به خودشان شک می‌کنند و بعضا خودشان را باور نداشته و دارای شک و تردید هستند.

وی خاطر نشان کرد: شک و تردید اگر نسبت به مسائل دینی باشد بسیار کار ناروا است، زندگی در فضای شک،تردید و ترس و وسواس یک جهنم برای فرد است، ضرب‌المثل هم گفته شده است که شک و بدگمانی آفت زندگی است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، یادآور شد:گاه شک ممدوح داریم که پسندیده است، شکی که مقدمه رسیدن به یک باور می‌شود تا شک نباشد انسان دنبال تحقیق نمی‌رود، غالبا درس و بحث‌های علمی از شک یا فرضیه احتمالی آغاز می‌شود، اگر شکی مقدمه یقین یا تشکیکی مقدم یقین باشد، اشکالی ندارد.

محمدی‌لائینی در ادامه با اعلام اینکه برخی‌ها رعایت مسائل اخلاقی را با بحث شک و تردید و سوء ظن یکسان می‌دانند، این درست نیست که یک انسان در حریم خانواده خودش مسائل محرم و نامحرمی را رعایت نکند و اگر تذکری دریافت کرده بحث شک و تردید و بدگمانی را پیش بکشد، یک مدیر در دستگاه اجرایی خودش باید حریم کارمندان زن و مرد را رعایت کند، رعایت مسائل اخلاقی از توصیه‌های جدی دینی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.