پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ما همه گونه همکاری کرده ایم آنها کاری نمی کنند

1

 

 
 
 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از وارش نیوز:اداره کل منابع طبیعی مازندران؛ ساری به گزارش«چرا منابع طبیعی چشمه سورت را واگذار نمی کند» واکنش نشان داده و در جوابیه ای دلیل این امر را توضیح داده است که در ادامه می خوانید. ضمن اینکه تمام مستندات و نامه نگاری های این نهاد بابت واگذاری چشمه سورت در دفتر وارش نیوز محفوظ می باشد. حال باید دید واکنش فرمانداری ساری و اداره کل میراث فرهنگی مازندران چیست.

 

مدیریت محترم پایگاه خبری تحلیلی وارش نیوز

با سلام  و احترام ؛ عطف به مرقومه مورخ 2 اسفند ماه 1393 با عنوان « چرا منابع طبیعی، چشمه سورت را به میراث فرهنگی واگذار نمی کند؟» مراتب مشروحه ذیل به همراه قسمتی از مکاتبات و مستندات مربوطه جهت بهره برداری به حضورتان ارسال می گردد.

 

  1. به استناد بازدید میدانی صورت گرفته در تاریخ 5/4/92 توسط معاون آبخیزداری این اداره کل در معیت نمایندگان محترم استانداری، میراث فرهنگی و صنایع دستی و محیط زیست استان از چشمه مذکور این اداره کل مراتب موافقت خود را در خصوص محصور نمودن میزان بیست هکتار از اراضی ملی حاشیه چشمه سورت به جهت حفاظت و نگهداری هرچه بیشتر و بهتر از این میراث طبیعی به شرط حفظ مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور را طی نامه های به شماره 15387/43/92 و 25855/43/92-20/6/92 اعلام نموده است.

 

  1. پس از اعلام موافقت این اداره کل مبنی بر محصور نمودن بیست هکتار از عرصه موصوف حسب درخواست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، متاسفانه اقدام مثبتی در روند کار احساس نشده بود که این اداره کل جهت تسریع در امور طی نامه ای به شماره 27751/43/92-2/7/92 درخواست معرفی نماینده اداره کل میراث فرهنگی شده است.

 

  1. پس ازطی مراتب فوق اداره کل میراث به استناد نامه شماره 6686/143/92-19/9/92 درخواست واگذاری اراضی ملی حاشیه چشمه را نموده که این اداره کل ضمن تاکید بر اعلام موافقت مبنی بر حصار کشی حاشیه چشمه به جهت جلوگیری از تخریب طی نامه ای به شماره 37878/43/92-30/9/92 اعلام آمادگی خویش مبنی بر واگذاری در قالب طرح مصوب و در چهارچوب ماده 3 قانون حفاظت و بهره برداری را نموده است.

 

  1. با عنایت به بند 3 نامه مذکور اداره کل میراث مبادرت به معرفی شرکت طراحان نو اندیش مازند به عنوان مشاور جهت تهیه طرح را نموده که این اداره کل نهایت همکاری را با مشاور محترم داشته و در اولین فرصت شرح خدمات مصوب و مورد نظر دفتر جنگلکاری پارکها و ذخیره گاههای جنگلی سازمان متبوعش را به همراه نمونه طرح های مشابه تقدیم مشاور نموده است.

 

  1. در نهایت مشاور مبادرت به تهیه طرح برای میزان 74 هکتار از اراضی ملی اطراف چشمه سورت را نموده و کتابچه را جهت بررسی های فنی به این اداره کل تحویل و کارشناسان و اعضا محترم کمیته فنی این اداره کل خارج از نوبت نسبت به مطالعه بررسی و تطبیق کتابچه با شرح خدمات و وضع موجود در طبیعت نموده و مراتب کارشناسی طی نامه شماره 5653/43/93-13/2/93 به اداره کل میراث فرهنگی جهت رفع نواقص کتابچه طرح توسعه مشاور عودت داده شد.

 

  1. لازم به توضیح اینکه کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساری حسب الامر این اداره کل مبادرت به مشخص نمودن حدود اربعه عرصه مورد بحث به میزان 74 هکتار و پیکه کوبی نمودن آن در طبیعت و تحویل آن به نماینده اداره کل میراث فرهنگی طی نامه ای به شماره 11338-14/11/93 را نموده که متاسفانه به رغم همکاری این اداره کل تاکنون هیچ گونه اقدام مثبتی جهت حصارکشی و حفاظت از این میراث طبیعی و فرهنگی در خاک زرخیز استان صورت نپذیرفته است. در ضمن یادآور می گردد این اداره کل آمادگی هرگونه همکاری در این خصوص و در چهارچوب قوانین و مقررات جاریه را دارد.

ستار بابایی کفاکی- مدیر کل

1 نظر
  1. حامد می گوید

    نمای برفی از شهر کیاسر در سایت شهرداری کیاسر =تصاویر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.