پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بزرگ نیا: هفت اثر از دوازده اثر ارائه شده برای معرفی ایران در نمایشگاه گردشگری ای تی ام دبی مربوط به “ساری” بود

چند سالی هست که مناطق مرکزی و شرقی مازندران مورد توجه ویژه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. این مسئله اگر به درستی مدیریت نشود می تواند از یک فرصت بی نظیر به یک تهدید غیر قابل جبران تبدیل شود. نمونه بارز آن هم چشمه های تاریخی و شگفت انگیز باداب سورت هستند که در اثر اختلاف بین منابع طبیعی و سازمان گردشگری و بی تفاوتی دست اندرکاران رو به تخریب و نابودی نهاده اند که این خود ضربه جبران ناپذیری به حیثیت و آبروی فرهنگی مازندران خواهد زد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از وارش نیوز:  دلاور بزرگ نیا مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی مازندران صبح امروز در گفتگو با برنامه پر مخاطب “جوان ایرانی سلام” که از شبکه سراسری رادیو جوان پخش می شود ضمن تعریف و تمجید از ظرفیت های باالقوه مازندران اعلام کرد که در نمایشگاه گردشگری  “ای تی ام” دبی که یکی از بزرگترین نمایشگاه های تخصصی دنیا در زمینه گردشگری می باشد از دوازده اثر ارائه شده که برای معرفی ایران در نظر گرفته شده بود , هفت اثر از “ساری” و جاذبه های طبیعی و تاریخی آن بوده است.

 

ما ضمن ابراز خرسندی از اعلام چنین رویداد مهمی که در سطح بین المللی به وقوع پیوسته است از بزرگ نیا و دیگر دست اندر کاران گردشگری و میراث فرهنگی انتظار داریم که تنها به ارائه اخبار و اطلاعات و “ابراز خوشحالی” در این زمینه بسنده نکنند و با بالا زدن آستین همت در جهت ارائه راهکار و اقدامات عملی برای استفاده بهینه و تبدیل این فرصت ها به منابع کسب درآمد ضمن حفظ شرایط محیط زیستی و تاریخی مانند همه کشور های پیشرو دنیا اقدام عملی انجام دهند.

 

چند سالی هست که مناطق مرکزی و شرقی مازندران مورد توجه ویژه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. این مسئله اگر به درستی مدیریت نشود می تواند از یک فرصت بی نظیر به یک تهدید غیر قابل جبران تبدیل شود. نمونه بارز آن هم چشمه های تاریخی و شگفت انگیز باداب سورت هستند که در اثر اختلاف بین منابع طبیعی و سازمان گردشگری و بی تفاوتی دست اندرکاران رو به تخریب و نابودی نهاده اند که این خود ضربه جبران ناپذیری به حیثیت و آبروی فرهنگی مازندران خواهد زد.

 

در هر صورت وقتی مناطقی از کشور در زمینه گردشگری رسانه ای شدند تبعات مهم سیاسی ,اجتماعی و فرهنگی به دنبال خود دارند. با توجه به اینکه ظرفیت های مرکز و شرق مازندران به تازگی در حال شکوفایی هستند باالطبع توجه زیادی از داخل و خارج به آنها جلب می شود. تا چند سال پیش مازندران خلاصه میشد در رامسر تا نور و نهایتا برای گذران تعطیلات مسافران تا بابلسر را مد نظر داشتند ولی در این مدت با جهشی ناگهانی و عجیب خیل عظیم گردشگران به سمت مرکز و شرق مازندران و بویژه “ساری” سرازیر شدند به طوری که در سال گذشته ساری با کنار زدن شهر های دیگر استان در رتبه نخست شهر های هدف گردشگری در مازندران و شهر پنجم هدف گردشگری در ایران تبدیل شد. همین مسئله به سادگی نشان می دهد که برخی امور توسط متصدیان دولتی قابل کنترل و برنامه ریزی نیستند و بهترین تبلیغ را خود مسافران و گردشگران با انواع و اقسام وسایل ارتباط جمعی انجام می دهند.

 

با توجه به اینکه شهرداری و شورای شهر هم هدف گذاری ها را بر مبنای سرمایه گذاری روی بخش گردشگری متمرکز کرده اند لازم است تا اداره کل میراث فرهنگی,گردشگری و صنایع دستی هم پا به پای نیاز ها و تغییر ذائقه های گردشگران پیش رود تا خدای ناکرده چنین فرصت عظیمی تبدیل به تهدید و تخریب طبیعت و زیست بوم مازندران و ساری نشود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.