پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران 2 برابر میانگین کشور دانش آموز علاقه مند به رشته ریاضی دارد

0

اسفندیار نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۱۱۳ هزار دانش اموز دوره متوسطه دوم در مازندران تحصیل می‌کنند که از این میزان ۵۹ درصد در رشته نظری و ۴۱ درصد در رشته فنی و حرفه و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی پیش رو پیش بینی می‌شود ۳۹ هزار و ۳۷۸ نفر وارد مقطع متوسطه دوم شوند، افزود: بر اساس پردازش ما در هدایت تحصیلی، از این میزان ۴۴ درصد به رشته مهارتی و ۵۶ درصد نیز به رشته‌های نظری هدایت خواهند شد.

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: در استان مازندران ۲ برابر میانگین کشور علاقه مند به تحصیل در رشته ریاضی است، اما اهداف ما فراتر رفتن از این آمار است و پیش بینی می‌شود امسال ۲۲ درصد از کل دانش آموزان شاخه نظری در پایه دهم به رشته ریاضی گرایش یابند.

نظری هجوم دانش اموزان برای گرایش به رشته تجربی را بی فایده عنوان کرد و گفت: متأسفانه در سالهای اخیر به دلیل تبلیغات مؤسسات کنکوری در جهت تخریب رشته‌های دیگر و بزرگ نمایی در اشتغالزایی فراوان در پزشکی، باعث گرایش زیاد دانش آموزان به رشته تجربی هستیم.

وی این گونه تبلیغات را که حتی ممکن است از طریق برخی معلمان داخل مدارس انجام شود را جز با هدف سودجویی ندانست و تاکید کرد: نیاز امروز جامعه رشته‌های مهندسی، مهارتی و ریاضیات برای تأمین نیازهای کشور در زمینه صنعت، اقتصاد، تکنولوژی و کشاورزی است که کمتر به رشته تجربی مربوط می‌شود.

استان مازندران در سال تحصیلی گذشته ۵۳۸ هزار دانش اموز داشت که از این میزان ۱۱۰ هزار نفر در متوسطه دوم و ۱۲۲ هزار نفر نیز در متوسطه اول در حال تحصیل بودند.

همچنین امسال ۵۰ هزار دانش آموز از استان مازندران در کنکور پیش رو شرکت خواهند کرد که از این میزان ۵۰ درصد از رشته تجربی خواهند بود.

/ ‏۱۸۹۹/‏۷۳۳۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.