پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران یکهزار و ۳۰۰ مگاوات برق کم دارد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، حسین افضلی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی مازندران گفت: میزان کمبود یک هزار و ۳۰۰ مگاوات برق در مازندران متناسب با پیک مصرفی تابستان سال گذشته است و احتمال افزایش و یا کاهش این میزان با توجه به فرارسیدن پیک مصرف وجود دارد.
وی تامین برق مطمئن در استان مازندران را تخصیص بودجه مناسب از محل اعتبارات عمرانی استان بیان و اضافه کرد: در سال گذشته ۴ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های تولیدی و توزیعی برق به این استان از محل بودجه ملی ابلاغ شد که حدود ۳ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.
افضلی بدون اشاره به میزان بودجه اختصاصی از محل اعتبار عمرانی استانی به این شرکت، آن را در مقایسه با بودجه ملی ناچیز بیان کرد.
وی اضافه کرد: در سال گذشته دو نیروگاه ۱۲ و ۲۴ مگاواتی از سوی کشورهای آلمان و چین در دست ساخت قرار گرفت که این پروژه ها به مدار تولید رسید.
به گفته وی در سال جاری کشور کانادا برای ساخت نیروگاه کوچک مقیاس برای تولید ۸۸ مگاوات برق درخواست داد که مورد تایید قرار گرفت و پس از تایید ضمانت ساخت از سوی دولت، این پروژه نیروگاهی نیز اجرایی خواهد شد.
طبق گزارش شرکت توزیع برق میزان مصرف برق استان در زمان پیک به بیش از سه هزار مگاوات می رسد که میزان تولید استانی کمتر از دو هزار مگاوات است.
براساس قانون بودجه شرکت های برق و گاز در زمره شرکت های خودگردان محسوب می شوند که اعتبار عمرانی این شرکت ها در قالب بودجه ملی از محل درآمدها و عوارض تامین می شود. و این بودجه ها از سوی وزارتخانه های متبوع نفت و نیرو تخصیص داده می شود.
احتمال بازگشت خاموشی به مازندران
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در مورد احتمال خاموشی برق در تابستان سال جاری گفت: امکان خاموشی در تابستان سال جاری بسته به میزان مصرف است که امیدواریم با مدیریت بهینه مصرف، خاموشی نداشته باشیم.
افضلی احتمال بازگشت خاموشی برق در تابستان به مازندران را منوط به افزایش میزان مصرف و عدم رعایت الگوی مصرف دانست.
وی اضافه کرد: اگر خاموشی برق در استان برای تابستان سال جاری داشته باشیم، قابل ملاحظه نخواهد بود.
در مازندران با جمعیت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری حدود ۲ میلیون نفر مشترک برق هستند که در دو اداره کل شرکت توزیعی برق مازندران و غرب استان اداره می شود.
۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.