پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران هفته پیش رو را با برف و باران آغاز می‌کند

0

اداره کل هواشناسی مازندران در این اطلاعیه نوشت که از امروز جمعه تا اواخر روز شنبه هوای استان صاف تا نیمه ابری خواهد بود که در برخی ساعات برای مناطق غربی استان بارش های پراکنده پیش بینی می‌شود.

به نوشته این اطلاعیه ، از شنبه ۱۴ دی ماه با نفوذ سامانه بارشی به استان ، بارندگی ، وزش باد و کاهش دما از مناطق غربی استان شروع می شود و به تدریج به مناطق مرکزی و شرقی کشیده خواهد شد و تا یکشنبه شب کم و بیش اداه می یابد.

هواشناسی مازندران هشدار داده است که در این مدت هم در البرز جنوبی یا ارتفاعات سمت استان های البرز ، سمنان و تهران و هم در البرز شمالی یعنی ارتفاعات سمت مازندران پدیده مه گرفتگی و بارش برف مشاهده خواهد شد که البته مقدار بارش برف در البرز جنوبی بیشتر است.

بر اساس این پیش بینی ، ساکنان و رانندگان در مناطق و محورهای کوهستانی احتمالا با کاهش دید ، لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد مواجه می شوند.

هواشناسی مازندران به رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی استان را دارند پیشنهاد کرد تا تجهیزات زمستانی به همراه داشته و تمهیدات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران هم عصر جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در گرم ترین ساعت در مناطق جلگه ای به حدود ۱۵ درجه سانتیگراد و در سرد ترین مناطق به حدود ۱۱ درجه زیر صفر خواهد رسید. 

مرتضی فرجی افزود: بر اساس نقشه های ماهواره ای برای شامگاه روز شنبه تا پایان روز یکشنبه هفته پیش رو ورود جریان ناپایدار جوی به مناطق شمالی و جنوبی البرز را پیش بینی می‌شود که بر این اساس از شب شنبه با ورود جریان سرد و بارشی از سمت غرب ، ابتدا در مناطق غربی شاهد بارش‌ها خواهیم بود و برای روز شنبه و یکشنبه مناطق جلگه ای میزبان بارش باران و مناطق کوهستانی نیز با بارش برف همراه خواهند بود.

وی گفت که دمای هوا برای روز یکشنبه که سرد ترین روز هفته پیش رو خواهد بود، طبق پیش بینی نسبت به امروز حدود پنج درجه کاهش می یابد.

کولاک در جاده‌های کوهستانی 

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران وضعیت جوی محورهای کوهستانی استان برای روزهای شنبه و یکشنبه را برفی توصیف کرد و گفت: بارش برف در دامنه های جنوبی و شمالی البرز همزمان خواهد بود. 

فرجی ادامه داد: به این ترتیب تمامی محورهای مواصلاتی جنوبی استان مازندران برای شامگاه شنبه تا یکشنبه بارش برف را همراه خواهند. 

وی همچنین تاکید کرد که در ساعات شب و صبح روز یکشنبه پدیده مه غلیظ و کولاک برف در محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.

به گفته این کارشناس هواشناسی، لازم است رانندگان برای تردد ضروری از محورهای کوهستانی تمام لوازم زمستانی همچون زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.  

دریای خزر طوفانی است

فرجی همچنین وضعیت دریای خزر را از امروز تا یکشنبه شب مواج پیش بینی و اعلام کرد که در این ایام دریای خزر برای تمامی فعالیت های دریایی مساعد نیست.

علاوه بر این وی گفت: ارتفاع امواج دریای خزر برای روزهای پیش رو در سواحل به حدود ۲ متر و در پس کرانه به حدود ۲/۵ متر می رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.