پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران هفته آینده را با برف و باران آغاز می‌کند

0

بر اساس اطلاعیه پیش بینی هواشناسی، امروز مازندران گرم ترین هوای زمستانی خود را تجربه خواهد کرد و دمای هوا در گرم ترین ساعات روز به مرز ۲۱ درجه برای مرکز استان خواهد رسید. 

هواشناسی مازندران با توجه به گرمای غیر منتظره هوای استان ف برای امروز در ارتفاعات ریزش بهمن و مسدود شدن محورهای کوهستانی را پیش بینی کرد. 

پیش بینی های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که از عصر روز شنبه تا پایات روز یکشنبه سامانه بارشی و سرد وارد مازندران می شود و با تشدید این سامانه در بامداد یکشنبه، مردم مازندران شاهد کاهش محسوس دما و بارش پراکنده باران و برف خواهند بود.

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران ، آسمان استان برای ابتدای هفته بارانی خواهد بود که پیش بینی می‌شود بارش ها از ارتفاع ۴۰۰ متر به بالا به صورت برف و کولاک باشد.

هواشناسی مازندران همچنین برای اغلب مناطق استان پدیده مه گرفتگی و وزش باد سرد و برای ارتفاعات کولاک پیش‌بینی کرد.

پیش بینی هواشناسی مازندران نشان می دهد که دمای هوا در روز یکشنبه کاهش چشمگیری را تجربه کند و نسبت به امروز حدود ۱۰ درجه در مناطق جلگه ای کاهش می یابد که این افت دما در مناطق کوهستانی بیشتر خواهد بود. 

علاوه بر این هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامانه سرد بارشی تا عصر روز یکشنبه در استان مستقر خواهد بود و در این مدت محورهای استان لغزنده خواهد بود و این وضعیت در محورهای کوهستانی محسوس تر است.

بنا بر هشدار هواشناسی ، مردم و مسافران لازم است برای تردد در محورهای کوهستانی تجهیزات کامل زمستانی بخصوص زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از تردد غیر ضروری در محورهای کوهستانی خودداری کنند. 

همچنین از بعد از ظهر یکشنبه با خروج سامانه سرد و بارشی هوای استان صاف خواهد شد و دمای هوا نیز به صورت تدریجی افزایش می یابد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.