پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران قابلیت های زیادی برای تبادل تجاری و گردشگر با اتریش دارد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، احمد حسین‌زادگان در این نشست که در رامسر برگزار شد، افزود:  برای گسترش تبادل گردشگر تسهیل روادید متقابل بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش ضروری و تعیین کنده است.

وی گفت: استان مازندران دارای ظرفیت های بالای اقتصادی و گردشگری است بطوریکه بستر برای تبادلات انواع کالا و گردشگر با توجه به داشتن ۳ فرودگاه و ۴ بندر در سطح استان فراهم است.

استاندار مازندران  فراهم بودن امکانات زیرساختی نظر فرودگاه‌ها و بنادر را در تعاملات فرامرزی موثر دانست و گفت: شرق مازندران در زمینه تولیدات کشاورزی و صنعتی فعالیت دارد و غرب استان بویژه رامسر هم یکی از قطب‌های گردشگری در مازندران محسوب می شود که گردشگران زیادی از کشورهای مختلف دنیا به این منطقه سفر می کنند.

وی افزود: اثار باستانی متعدد، مناطق دیدنی و گردشگری زیادی در این منطقه و مهمتر از همه وجود جنگل‌های هیرکانی با قدمت ۵۰ میلیون سال که اخیرا در سازمان یونسکو به ثبت رسیده اماده پذیرایی از گردشگران خارجی است.

حسین زادگان خطاب به سفیر اتریش گفت: مازندران حدود ۴۰۰۰ واحد صنعتی متوسط و کوچک دارد که با مختصات کشور اتریش و نوع صادرات شما مثل خمیر کاغذ و تامین چوب همخوانی دارد و بخش خصوصی دو کشور می توانند در زمینه های انتقال دانش، تکنولوژی و صنایع سلولوزی همکاری موثر داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت غنی مازندران در تولید دریایی خاویار طلایی و  سیاه خاطر نشان کرد : در دهه اخیر پرورش  انواع ماهیان در استخرها افزایش چشمگیر داشته که به دلیل اشتراک ان یا کشور اتریش می تواند زمینه توسعه همکاری را فراهم کند.

استاندار مازندران همچنین پیشنهاد خواهر خواندگی سه شهر از مازندران شامل رامسر ، آمل و یکی دیگر از شهرهای مازندران در حوزه گردشگری و صنعت با سه شهر اتریش مطرح کرد و از سفیر اتریش خواست این پیشنهاد را مورد رسیدگی قرار دهد.

وی اتریش را کشوری فرهنگی دانست و گفت : اتریش و مازندران می توانند در زمینه فرهنگ و هنر همکاری خوبی داشته باشند.

حسین زادگان همچنین از توییت سفیر اتریش که در جریان سیل اوایل سال جاری با مردم مازندران همدردی کرده بود قدردانی کرد.

سفیر اتریش هم در این نشست به روابط پیشینه ۷۰۰ ساله بین دو کشور اشاره کرد و گفت :  رویکرد اتریش بر این است تا با سفر به استانها و مذاکرات اقتصادی با مقامات و اتخاذ راهکارهایی منافع برجام در ایران را تامین کند.

اشتفان شلتس افزود: ایران حق برخورداری از مراودات اقتصادی بین المللی را دارد و تلاش بر این است بتوانیم با مراودات اقتصادی این حق ایران را در ارتباط با مراودات اقتصادی با دنیا جامه عمل بپوشانیم.

وی از توسعه همکاری بخش خصوصی دو کشور حمایت کرد و گفت : آنچه مسلم است ارتباط راهبردی با ایران در زمینه اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را تلاش داریم عملیاتی کنیم.

سفیر اتریش در تهران با بیان اینکه ۳ حوزه مشخص برای همکاری شناسایی کردیم گفت: در وهله اول مبحث گردشگری است  که در این زمینه دانش زیادی انباشته شده که می توان همکاری مثبتی را در دستور کار قرار دهیم .
وی در ادامه افزود: در حوزه دوم بحث کشاورزی است که هم اکنون ۳ پروژه در حال اجرایی است و علاوه بر تمرکز در زمینه طیور به دلیل صاحب سبک بودن اتریش صنایع چوب نیز می تواند در دستور کار قرار گیرد.

شلتس خاطر نشان کرد : در زمینه های فرهنگی نظیر ایجاد نمایشگاه های مشترک برگزاری هفته فیلم می تواند همکاری خوبی بین دو کشور داشت.

سفیر اتریش در تهران همچنین در خصوص تسهیل روادید با بیان اینکه تمایل افزایش صدور روادید در این سفارتخانه وجود دارد، افزود: ارایه درخواست ها باید کامل باشد و با افزایش کیفیت درخواست ها امر صدور روادید را تسهیل می کند.

وی در پایان با اشاره به اقدامات فوری  و کمک به سیل زدگان مازندران را تحسین برانگیز خواند و کنترل بحران سیل را در کوتاه ترین زمان ممکن به استاندار  و مقامات ارشد مازندران تبریک گفت.

سفیر اتریش در تهران به منظور بررسی و شناسایی ظرفیت های گردشگری استان مازندران به رامسر سفر کرده است.

اقتصاد اتریش 
اقتصاد اتریش یک نظام اقتصاد بازار توسعه یافته‌است که سطح زندگی بالایی برای شهروندانش ایجاد کرده‌است. تا دهه هشتاد میلادی بسیاری از صنایع اتریش ملی شدند و با خصوصی‌سازی‌های سال‌های اخیر سطح مالکیت حکومت در اتریش به میانگین سطح مالکیت دولت‌های دیگر اتحادیه اروپا نزدیک شد.
تولید ناخالص ملی کشور اتریش به طور متوسط  حدود ۳۸۵ میلیارد یورو برآورد می‌شود که کمتر از ۲ درصد آن در بخش کشاورزی، ۳۲ درصد در حوزه صنعتی و مابقی در بخش خدماتی است.

۱۶۰۲/۹۹۲۲/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.