پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران سوگوار رسول مهربانی ها و سبط اکبرش

0

به گزارش خبرنگار مهر، شیفتگان خاندان عصمت وطهارت (ع) همزمان با رحلت جانگذار رسول مکرم اسلام و شهادت سبط اکبر، کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در دیار علویان داغدار و سوگوار هستند.

مردم دیار علویان که روز گذشته پنچ شهید و آلاله مدافع حرم را بدرقه کرده‌اند، از شامگاه دیروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور در گلزار شهدا، اماکن مذهبی و حسینیه‌ها در عزا وماتم رسول مهربانی‌ها و سبط اکبرش به سوگواری پرداختند.

همچنین از شروع محرم تاکنون، برسردرب منازل و معابر مازندران پرچم و بیرق‌های سیاه و عزا برافراشته است و عاشقان امامت و ولایت در شرایط کرونایی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به عزاداری و سوگواری می‌پردازند و آئین‌های سوگواری امروز و فردا نیز همزمان با رحلت پیامبر مهربانی‌ها، شهادت سبط اکبرش و شهادت امام رضا (ع) ادامه خواهد یافت.

حضرت محمد (ص) در ۱۷ ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر (ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر ۲ از قبیله بزرگ قریش بودند. رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، خاتم، مزمل، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس و طه‏ از القاب و ابوالقاسم و ابو ابراهیم نیز کنیه پیامبراسلام (ص) است.

آن حضرت در سن ۴۰ سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت ۲۳ سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر (ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی از دنیا رفت.

حضرت امام حسن (ع) فرزند امام علی بن ابیطالب (ع) و حضرت فاطمه (س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود. ابو محمد تنها کنیه آن حضرت و سبط، سید، زکی و مجتبی از القاب ایشان و مجتبی معروفترین لقب دومین پیشوای شیعیان است. همچنین امام حسن (ع) از جهت منظر، اخلاق، پیکر و بزرگواری به رسول اکرم (ص) بسیار شبیه بود.

آن حضرت در ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری قمری و در ۴۷ سالگی به شهادت رسید.

کد خبر 5049304
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.