پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران در کشور فراموش شده است/در بخش عمرانی استان مشکل داریم

یوسفیان ملا تاکید کرد: در بخش عمرانی در مازندران دچار مشکل هستیم و مازندران در کشور فراموش شده است و مسئولین به دنبال کارهای روزمرگی هستند

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی آمل با بیان اینکه امروز شوراها و دهیاران معتمدین مردم در روستاها هستند، گفت: شوراها با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و دهیاران بصورت غیرمستقیم و با انتخاب شوراها مسئولیت امور روستاها را برعهده دارند.

 

وی افزود: طرح جذب دهیاران در مجلس فراموش شده نیست و براساس اصل ۷۵ قانون اساسی مجلسی نمی تواند طرحی را مصوب کند که برای دولت بار مالی داشته باشد و بزودی طرحی به تصویب می رسد تا زمانی که دهیاران سمت خود را از دست دادند حقشان از بین نرود.

 

 نماینده مردم آمل در مجلس با انتقاد از افزایش استانها در کشور بیان داشت: در کل کشور ۱۹ استان وجود داشت که فعلا به ۳۱ استان اضافه شد که متاسفانه بعضی از استانها ضرورت استان شدن را نداشتند.

 

 یوسفیان ملا ادامه داد: بعضی از استانهای تازه تاسیس کل جمعیت آنها به اندازه بعضی از شهرهای مازندران نیست و با استانی شدند از تمام امکانات یک استان برخوردار می شوند.

 

 وی با اشاره به زمزه های استان شدن غرب مازندران تصریح کرد: متاسفانه برای استانی شدن غرب مازندران همین مازندرانی هایی که مسئولیت داشتند اعتراض کردند.

 

نماینده مردم آمل در مجلس با تاکید بر اینکه آرزوی مازندرانی ها این بود که حداقل یک وزیر در دولت داشته باشند گفت: در دوران دولت قبلی بسیاری از وزرا مازندرانی بودند ولی هیچ اتفاقی برای مازندران نیافتاد و با کمال تاسف مسئولین مازندرانی که در کشور پست دارند تعصبی برای پیشرفت استان ندارند.

 

وی اضافه کرد: هر مسئولی که متعلق به استان دیگری بوده و در کشور مسئولیتی داشته باشد برای استان خودشان کار می کردند و کار می کنند.

 

یوسفیان ملا با اشاره به عدم توجه به پیشرفت در شهرهای شمالی عنوان داشت: مگر مردم شهرهای شمالی حق و حقوق ندارند که تمام امکانات باید برای چند استان خاص سرازیر شود.

 

 یوسفیان ملا با بیان اینکه همه آرزو داشتند حداقل یک آملی مدیرکل استانی شود اظهارداشت: فردی را مدیرکل کردیم و متاسفانه هفته بعد دیدیم ۴ پروژه آمل تعطیل شد گله کردیم که چرا تعطیل شد به ما گفت اگر این کار را نمی کردیم زیر سئوال می رفتم.

 

وی با اشاره به افتتاح ۸ کیلومتر از جاده هراز با حضور وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته تصریح کرد: تا پایان خرداد، ۲۸ کیلومتر دیگر جاده هراز بصورت چهاربانده از آمل تا لاریجان با هزینه ای بالغ بر ۹۸ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

 

نماینده مردم آمل در مجلس با انتقاد از کسانی که داعیه طرفداری از مازندران را دارند گفت: مازندران در کشور فراموش شده است و مسئولین به دنبال کارهای روزمرگی هستند.

 

 یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه متروی آمل متعلق به مردم مازندران می باشد افزود: پس از اتمام جاده هراز تسریع بیشتر در عملیات مترو صورت خواهد گرفت و حتی به نمایندگان مجلس اعلام کردیم بیایید و طرحی بدهید تا مترو به غرب و شرق مازندران برود که حتی به خودشان زحمت ندادند تا طرحی را آماده کنند.

 

وی اضافه کرد: در مسیر مترو ۸۹ تونل ساخته خواهد شد که بزودی عملیات ساخت اولین تونل با هزینه ای بالغ بر ۸۸ میلیارد تومان توسط شرکت آباد راهسازان شروع می شود.

 

 یوسفیان ملا تاکید کرد: در بخش عمرانی در مازندران دچار مشکل هستیم و اگر هر مسئولی ذره ای نسبت به مازندران دلسوزی داشت ما دارای همه چیز بودیم و مشکلی در بخشی نداشتیم.

 

نماینده مردم آمل در مجلس با قدرانی از تلاش ها و زحمات دهیاران و شوراها در روستاهای شهرستان گفت: اجرای طرح هادی از پروژه های اصلی در سال ۹۵ برای شهرستان آمل می باشد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.