پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران در مسیر برج‌سازی قدم برمی‌دارد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران روز چهارشنبه در نشستی که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در ساری برگزار شد، درخواست کرد تا وزارت راه و شهرسازی برای شهرهای ساحلی این خطه شمال کشور مجوز بلندمرتبه سازی صادر کند.

سید محمد نظری در این نشست که با موضوع بازآفرینی شهرهای مازندران و با حضور سیدمحمد پژمان برگزار شد، گفت: در شرایط فعلی بیشترین رغبت برای سرمایه گذاری در زمینه ساخت و ساز در شهرهای ساحلی از رامسر تا بابلسر به سمت بلند مرتبه سازی است.

وی افزود: پبشنهاد استان برای ساخت و ساز مسکونی در این مناطق بالای ۲۰ طبقه است و انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی برای به این پیشنهاد بویژه برای شهرهای ساحلی توجه ویژه داشته باشد.

نظری گفت: بلندمرتبه سازی در شهرهای ساحلی مازندران به خاطر محدودیت و گرانی زمین ضروری است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران همچنین نبود الگوی مناسب شهری را مهمترین چالش برای شهرهای این استان برشمرد و افزود: نبود الگو باعث شده تا ساخت پلاک های کوچک ۷۰ تا ۸۰ متری بدون رعایت ضوابط در شهرهای استان در حال افزایش باشد که فضای شهری پایدار را تهدید می کند.

وی گفت: باید برای سر و سامان دادن به این ساخت و سازها در سطح شهرهای مازندران تصمیم جدی از سوی وزارت راه و شهرسازی گرفته شود تا بتوانیم جلوی این ساخت و سازها را بگیریم.

نظری با اعلام اینکه معصل نبود الگوی مناسب شهری در بافت های فرسوده استان هم وجود دارد، افزود: رفع این مشکل نیازمند تصمیم گیری در سطح وزارتخانه است تا زمینه مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شود.


مدیرکل راه و شهرسازی مازندران برگشت ۵۰ درصد تسهیلات پس از خاتمه کار به بانک را از دیگر مشکلات بافت های فرسوده در استان دانست و گفت: بر اساس مصوبه وزارت راه و شهرسازی ۵۰ درصد از تسهیلات بافت فرسوده از سوی انبوه سازان پس از پایان کار باید به بانک عودت داده شود و

این مصوبه سبب می شود سرمایه گذاران و انبوه سازان رغبت چندانی برای سرمایه گذاری در بافت های فرسوده نداشته باشند.

مازندران حدود پنج هزار هکتار بافت فرسوده و یک هزار هکتار سکونتگاه غیر رسمی دارد. بیشترین بافت فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی مربوط به شهر ساری مرکز استان مازندران است.

سید محمد پژمان مدیرعامل بازآفرینی شهرهای ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به منظور بازدید از چند پروژه مرتبط به مازندران سفر کرد.

۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.