پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران در توسعه ارتباطات، گوی سبقت را از برنامه ششم ربود

0

سید علی طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعهد ما برای برنامه ششم توسعه پوشش ۸۰ درصدی فناوری اطلاعات در کل استان است، گفت: هم اکنون پوشش فناوری ارتباطات و اطلاعات در استان از مرز ۹۰ درصد عبور کرده‌است.

وی افزود: پوشش ارتباطی فناوری ارتباطات در استان شامل تلفن ثابت، اینترنت تلفن ثابت، فیبر نوری ، اینترنت پر سرعت موبایلی و پوشش مخابراتی تلفن همراه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با بیان اینکه هدف دولت ارائه باکیفیت‌ترین خدمات ارتباطی برای همه مردم کشور است، گفت: بر اساس برنامه‌های سال ۹۸ ، سعی داریم بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات مخابراتی و ارتباطی در مازندران  نصب کنیم.

پوشش۱۰۰ درصدی اینترنت پرسرعت موبایلی در شهرهای مازندران

طهماسبی اعلام کرد: پوشش موبایلی اینترنت پرسرعت در شهرهای مازندران که در اوایل دولت تدبیر و امید حدود ۳۰ درصد بود، اکنون به ۱۰۰درصد رسیده است و هیچ نقطه در ۵۸ ناحیه شهری مازندران بدون برخورداری از اینترنت پر سرعت نیست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران همچنین گفت که در بهره مندی از اینترنت پرسرعت همراه در مناطق روستایی نیز مازندران در میان استان های دیگر کشور پیشتاز است.

به گفته او بیش از سه هزار روستای استان مازندران دارای سکنه و مستعد برخورداری از اینترنت موبایلی هستند که از این میزان ۴۶ درصد از اینترنت پر سرعت نسل چهارم یا  ۴G بهره مند هستند.

وی همچنین از رومینگ شرکت های تلفن همراه در یکهزار و ۶۰۰ روستای استان تا به امروز خبر داد و گفت: تا پایان سال ۲هزار و ۱۰۰ روستای مازندران از اینترنت ۴G یا نسل چهارم برخوردار خواهند شد.

طهماسبی با بیان اینکه تعهد ما برای پوشش تلفن همراه و اینترنتی در روستا با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است، افزود: ۲ هزار و ۴۷۴ روستا با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار در مازندران داریم که امیدواریم تا پایان سال پوشش روستایی ما به ۸۰ درصد برسد.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران اظهار داشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان مازندران از مرز ۱۲ هزار میلیارد ریال عبور کرده است که به نسبت استان های دیگر از رقم بالایی برخوردار بوده ایم.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین ترمز در کیفیت بخشی ارتباطات در مازندران ، کمبود فضا برای نصب سیستم های مخابراتی است، افزود: از مردم، شهرداری ها و مسئولان می خواهیم برای برخورداری هر چه بیش تر از خدمات ارتباطی پای کار باشند و به ما کمک کنند.

/۱۸۹۹/۷۳۳۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.