پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران تورم کمتر از میانگین کشور را تجربه کرد

0

حسینقلی قوانلو روز یکشنبه در همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف کنندگان مازندران در ساری افزود : نگاهی به جدول نرخ تورم استان ها در سه ماه اخیر نشان می دهد سیر تورم در این استان آهسته تر از استان های دیگر و میانگین کشوری بود به گونه ای که در ماه مهر که میانگین تورم کشور بر روی یک و هفت دهم درصد قرار داشت ، تورم در مازندران یک و ۴ دهم درصد بود. 

وی اطمینان یافتن مردم به وجود کالاهای اساسی به اندازه کافی در انبارها از یک سو و همراهی با نظام در مقابله با ترفندهای دشمن از سوی دیگر را علت موفقیت مازندرانی ها در شکستن کمر تورم معرفی کرد.

قوانلو با تاکید بر این نکته که در مجموع انجام اقدامات و تدابیر استانی برای مقابله با گرانی و افزایش قیمت های احتمالی موفقیت آمیز بود، گفت : این که ما شاهد شوک تورمی حتی پس از اصلاح نرخ و سهمیه بندی بنزین در استان نبودیم ، نشان می دهد که اقدامات و تدابیر تاثیر خود را داشته و مدیریت بازار در این استان جواب داده است.

وی توضیح داد : واقعیت اسن است که پس از افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین تصور عمومی این بود که افزایش قیمت کالاها در بازار رخ می دهد و مردم از این ناحیه دل نگران بودند.

قوانلو از تشکیل قرارگاه ویژه تشدید بازرسی ها به عنوان تدبیر و گام موثر استاندار و دیگر مسئولان مازندران برای کنترل وضعیت بازار نام برد و ادامه داد : برای این منظور تمامی دستگاه های اجرایی و فرمانداران پای کار آمدند و توانستند در نظارت و بازرسی از صنوف یاریگر سازمان صنعت باشند.

رییس سازمان صنعت مازندران افزود : این مساله باعث شده تا مردم با تورم و افزایش قیمت مواجه نباشند و تنها در بخش اندکی همچون حمل و نقل و برخی سبزیجات از جمله گوجه فرنگی، مردم استان گرانی را لمس کردند.  

وی همچنین از پُر بودن انبارهای مازندران از کالاهای مورد نیاز به عنوان دیگر اقدام پیشگیرانه برای کنترل گرانی در این استان نام برد و گفت : تدبیر کشوری برای افزایش ۳۰ درصدی ذخایر کالاهای استراتژیک در انبارهای کشور از جمله مازندران، باعث شده تا پس از اعلام افزایش قیمت بنزین در این استان کمبود و نبود کالایی نداشته باشیم.

قوانلو افزود : همچنین حمایت های مردم دیگر مساله تاثیر گذار در برقراری آرامش بازارهای مازندران است چرا که مردم این استان با اعمال تقاضای کالاها متناسب با بازار توانسته اند در کنترل این وضعیت کار بکنند.

انجام میانگین روزانه یکهزار بازرسی  

رییس سازمان صنعت مازندران گفت : از آغار اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و تشدید نظارت ها در استان ۴۱ هزار و ۷۲۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی این استان انجام که از این تعداد سه هزار و ۹۷۰ پرونده تخلف این واحدها تشکیل شد.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان مازندران نیز در این جلسه گفت : این انجمن از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در این استان آغاز کرده است و هم اکنون در ۱۰ شهرستان شعبه دارد.

سید سیاووش ابوالقاسمی افزود : این انجمن تلاش دارد تا برای تشویق برای انگیزه تولید و حمایت از واحدهای حامی حقوق مصرف کنندگان، این همایش ها را پیگیری و برگزار بکند تا از این طریق تولیدکنندگان مطرح در این زمینه شناسایی شوند.

وی ادامه داد : علاوه بر این تدوین و سیاستگذاری کوتاه و بلند مدت برای آموزش مصرف کنندگان در خصوص حقوق آنها و نیز تعامل با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان در برنامه های امسال این انجمن قرار دارد.  

در این همایش از ۷۰ واحد تولیدی مازندران که برای قضاوت و داوری محصولاتشان از سوی مصرف کنندگان شرکت کردند ۱۷ واحد تولیدی از نظر چهار شاخص قیمت، کیفیت، خدمات قبل، بعد و حین مصرف و رضایتمندی مشتریان مورد ارزیابی قرار گرفتند و توانستند از ۱۰۰ نمره، ۷۰ امتیاز را کسب بکنند.

این واحدهای برتر حامی حقوق مصرف کنندگان با حضور معاون وزیر صنعت در ساری مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.