پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ماجرای قطع صنوبرهای روستای سنگتراشان ساری چیست؟

رییس اداره منابع طبیعی ساری از جزییات قطع درختان صنوبر روستای سنگتراشان می گوید.

0

محمد نژاد رییس اداره منابع طبیعی ساری در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر قطع درختان در جنگل های روستای سنگتراشان ساری گفت: این اتفاق در پارک شهید نوبخت پشت روستای سنگتراشان ساری رخ داده که در اختیار مدیریت شهرداری ساری بوده است.

او افزود: با توجه به اینکه شهرداری هیچ امکاناتی در این پارک ندارد و از نظر حفاظتی هم هیچ اقدامی انجام نمی دهد بنابراین طی مکاتباتی با شرکت چوب و کاغذ مازندران تصمیم گرفته شد تا قرق بانان این شرکت با حضور در این منطقه مانع قاچاق چوب شوند.

رییس اداره منابع طبیعی ساری ادامه داد: این اتفاق ، اتفاق تازه ای نبوده و از گذشته دور، تعدادی درخت صنوبر را در یک فاصله زمانی دو یا سه روز قطع می کردند و با اسب و قاطر حمل می کردند.

محمدنژاد گفت: با توجه به اینکه مجری طرح در نگهداری عرصه مسلط نیست بنابراین زمینه برای قاچاق چوب در این منطقه یک امر طبیعی است.

او خاطرنشان کرد: در بازدیدی که در عرصه های این منطقه داشته ام شاهد قطع ۳ اصله درخت از نوع صنوبر بوده ام که چیز طبیعی است.

او افزود: کسی که این فیلم را در فضای مجازی منتشر کرده شناسایی و متوجه شده ایم این تنها یک بازی رسانه ای بین چند نفر بوده است.

محمدنژاد تصریح کرد: دیروز عامل قطع این ۳ درخت صنوبر را شناسایی کرده و برای وی پرونده تخلف تشکیل شده است، ضمن اینکه این فرد پیش از این نیز بارها مرتکب تخلف شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.