پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ماجرای شلوغی صف‌های پمپ بنزین در مازندران/شرکت نفت ساری: شلوغی‌ها موقتی خواهد بود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان فارس در شهرهای مختلف استان در روز جاری از عدم ارائه بنزین در برخی جایگاه‌های استان و ازدحام در برخی جایگاه‌های دیگر خبر داده‌اند.

خبرنگاران فارس با حضور در معابر استان و سطح شهر در ساری نشان می‌دهد روند توزیع بنزین با مشکل روبرست. به عنوان مثال در مسیر کمربندی بابل به قائم‌شهر سه پمپ بنزین توزیع بنزین نداشتند.

در کمربندی قائم شهر به ساری نیز دو پمپ بنزین سوخت‌گیری انجام نمی‌دادند.

پمپ بنزین میدان امام خمینی ابتدای بلوار پاسداران ساری از جمله جایگاه‌هایی بود که بنزین در آن عرضه می‌شد که با ازدحام شدید خودروها همراه بود.

خبرنگار فارس علل وقوع این وضعیت را این‌گونه ارزیابی کرده است. اول اینکه با تصمیم مدیریت بحران جایگاه‌های سی‌ان‌جی سطح استان خدمت‌رسانی نمی‌کنند و همین باعث شده است تا همه خودروها برای دریافت سوخت به جایگاه‌های توزیع بنزین مراجعه کنند و شاهد ازدحام خودروها باشیم.

دوم اینکه ناوگان توزیع بنزین در سطح استان برای کمک به بخش خانگی و کارخانه‌ها در حال توزیع سوخت مورد نیاز این بخش‌ها هستند به همین دلیل توزیع بنزین در سطح استان دچار اختلال شده است.

سوم اینکه اختلال در توزیع بنزین باعث اتمام بنزین برخی جایگاه‌ها شده و در نتیجه ماشین‌ها برای دریافت بنزین در جایگاه‌های دارای بنزین مجتمع شده‌اند.

 

در این خصوص مدیر عامل شرکت نفت منطقه ساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کمبود بنزین یا نفت گاز در استان وجود ندارد اما به دلیل مشکلات ایجاد شده ناشی از افت فشار گاز منازل شهروندان، تعدادی از ناوگان ما برای تامین سوخت کارخانجات و نیروگاه‌ها بکارگیری شدند که همین موضوع باعث تاخیر در سوخت رسانی به تعدادی از جایگاه‌ها بنزین شده است.

سبحان رجب‌پور خاطر نشان کرد: میزان موجود سوخت در استان مازندران کافی بوده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت نفت منطقه ساری اضافه کرد: غیر از تامین سوخت دوم کارخانه‌ها زمینه رفع نیازهای نیروگاه‌های برق استان توسط این شرکت انجام می‌شود، بخش واحد بخار نیروگاه نکا هم با نفت کوره تامین می‌شود که بخشی از سوخت با ناوگان‌های این مجموعه منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به قطع گاز مراکز سی‌ان‌جی و افزایش درخواست بنزین و از طرفی درگیر شدن ناوگان سوخت رسانی این شرکت برای تامین نیازمندی‌های واحدهای تولیدی تعللی در سوخت رسانی به برخی از جایگاه‌ها ایجاد شده که موقتی بوده و رفع می‌شود.

ترافیک ایجاد شده جلوی پمپ‌های بنزین موقتی است

مدیر عامل شرکت نفت منطقه ساری،با اعلام اینکه ترافیک ایجاد شده در برخی از پمپ‌های بنزین استان به دلیل ترافیک ناشی از درگیر بودن ناوگان حمل سوخت برای تامین نیازمندی‌های واحد تولیدی است،گفت: سوخت به اندازه کافی در استان مازندران ذخیره سازی شده است.

پایان پیام/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.