پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم افزایش سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی کریمی فیروزجایی شنبه شب در نشست مشترک نمایندگان مردم ساری و میاندرود مجلس، روسای تشکل‌های زراعی و باغی ، رئیس سازمان کشاورزی و معاون هماهنگی اقتصادی استاندار مازندران اظهار کرد: بخش کشاورزی از محوری‌ترین امور توسعه در کشور به شمار می‌رود و باید به‌صورت ویژه حمایت شود.

وی با اشاره به سهم بخش کشاورزی در فعالیت‌های توسعه ملی یادآور شد: افزایش بهره‌وری با هدف خودکفایی در تامین زنجیره غذایی کشور نگاه حمایتی را طلب می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران زارعان سخت‌کوش را یاوران صمیمی دولت در ارتقاء توان اقتصاد ملی دانست و افزود: دولت باید با اعطای یارانه و تامین ارزان نهاده‌های تولید از کشت‌کاران محصولات استراتژیک زراعی و باغی حمایت کند.

کریمی فیروزجایی با تجلیل از نقش تشکل‌های بخش کشاورزی در کاهش مشکلات مربوط به تولید و عرضه محصولات زراعی و باغی بر لزوم تقویت نقش و جایگاه آنان در فرآیند تصمیم‌سازی‌های راهبردی این حوزه تاکید کرد.

نماینده مردم بابل در مجلس با انتقاد از حمایت ضعیف بودجه‌ای دولت از صندوق حمایت از کشاورزان مازندران یادآور شد: طبق مصوبه مجلس دولت باید سهم ۵۰ درصدی یارانه‌های حمایتی را به این صندوق واریز کند.

کریمی فیروزجایی گفت: دولت باید مکانیزمی را طراحی و اجرا کند تا تولیدکنندگان واقعی محصولات کشاورزی از مشوق‌های حمایتی بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، حسن خیریانپور معاون هماهنگی اقتصادی استاندار مازندران نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت بخش کشاورزی در فرآیندهای توسعه ملی افزایش سیاست‌های حمایتی دولت از تولیدکنندگان این بخش را خواستار شد.

 /۳۱۴۱/ع/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.