پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم احیای امر به معروف در جامعه/ برای داشتن جامعه علوی باید از اسلام ناب محمدی الگو بگیریم

معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم احیای امر به معروف در جامعه تأکید کرد و گفت: برای داشتن جامعه علوی باید از اسلام ناب محمدی الگو بگیریم.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی صبح امروز در همایش امر به معروف طلایه‌داران صنفی مازندران، اظهار کرد: معروف باید آشکار و به‌صورت کامل مطرح شود و مصادیق آن در جامعه بسیار زیاد وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در زمان خروج از کعبه برای حضور در صحرای کربلا، با پیشنهاد سفر مخفی از جانب برخی اطرافیان مواجه شد، افزود: این امام همام فرمودند سفر من برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است و باید همگان در جریان این سفر قرار گیرند.

 

معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: در قیام امام حسین(ع) بسیاری از مسائل اجتماعی روز برای بهره‌برداری این روزها به‌خوبی مشخص بود و ایشان نحوه برخورد با مسائل مبتلابه جامعه را تبیین کردند.

 

وی با اعلام اینکه برای داشتن جامعه علوی باید از اسلام ناب محمدی الگو بگیریم، خاطرنشان کرد: در رفتار، کردار و گفتار باید علوی باشیم.

 

موسوی با بیان اینکه معروف باید به‌صورت جدی در جامعه حال حاضر زنده شود، اضافه کرد: نمونه‌های معروف در رفتار و کردار امام حسین(ع) به‌صورت جدی وجود دارد، ایشان در روز تاسوعا و عاشورا موارد متعدد از معروف را به‌خوبی نشان دادند.

 

وی با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) یادآور شد: ایشان زمانی قیام کردند که اسلام در حال فراموشی بود، رفتار مردم جامعه اسلامی نبود، همه منکرات در رفتار و کردار مردم به‌خوبی مشاهده و به‌ سهولت منکرات را تبلیغ می‎کردند.

 

معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری مازندران تأکید کرد: در دوره قیام امام حسین(ع) افرادی که منکر را مرتکب می‎شدند مورد توجه بودند و از طرفی جامعه برای افراد دیندار و متدین ارزش قائل نمی‎شد.

 

وی با اعلام اینکه افراد مجری امر به معروف و نیز کسانی که در جامعه نسبت به مسائل امر به معروف و نهی از منکر دغدغه دارند باید مورد تشویق و حمایت شوند، گفت: کسانی که با کوچک‌ترین تذکر نسبت به مسائل دینی حساس می‎شوند و تابع منویات اسلام می‎شوند نیز در جامعه معرفی و از آنها باید تقدیر شود که نمونه آن بسیار زیاد است.

 

حجت الاسلام سید مرتضی موسوی اهل روستای تلوکلای بخش چهاردانگه می باشدذ ایشان، امام جمعه موقت چهاردانگه و مسئول فرهنگی حسینیه چهاردانگه ای های ساری می باشد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.