پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لایروبی 60 کیلومتر از رودخانه سیاه‌رود در شهرستان جویبار انجام شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، بارش شدید باران که از اسفندماه ۹۷ در مازندران به باریدن گرفت و تا دوم فروردین ماه سال جاری ادامه داشت سبب طغیان رودخانه‌ها در استان و از جمله در شهرستان جویبار شد که باعث آب گرفتگی منازل، معابر و زمین های کشاورزی شد و خسارت‌هایی را به بار آورده است.

هادی نیک اختر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل سیلاب در شهرستان جویبار را آب گرفتگی رودخانه تلار در شهر سیمرغ و وارد شدن آب به بخش گیلخواران از شهرستان جویبار، بالا آمدن آب رودخانه تجن و طغیان رودخانه سیاه رود تا ۲۰۰ مترمکعب در ثانیه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بعد از وقوع سیلاب ۶۰ کیلومتر از رودخانه سیاه رود از بخش مرکزی و گیلخواران شهرستان جویبار لایروبی آن انجام شده است، افزود: به دلیل مستقر شدن ادوات آب منطقه ای این میزان لایروبی رودخانه با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان از محل مدیریت بحران استان انجام شده است.

مدیر آب منطقه ای شهرستان های قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ بیان کرد: در حال حاضر لایروبی ۱۸ کیلومتر از رودخانه سیاه رود از پل آزان تا سیکاپل در حال انجام است و از این محدوده تاکنون ۵ کیلومتر لایروبی آن انجام شد و در حوزه شهرستان جویبار از محل سدلاستیکی حدود سه کیلومتر در بالادست در حال لایروبی است.

وی در خصوص ایمن سازی رودخانه تلار در شهر زیراب از شهرستان سوادکوه، گفت: بعد از وقوع سیلاب در شهر زیراب، با حضور ۶ پیمانکار در حال ساخت دیواره حائل و دیوار چینی در محدوده شهری زیراب هستیم تا سیلاب بعدی آسیبی به این شهر وارد نکند.

نیک اختر با بیان اینکه بنا است تا ۶ کیلومتر از شهر زیراب دیواره حائل آن انجام شود، افزود: در حال حاضر حدود ۸۰۰ متر اول داخل شهر زیراب در دستور کار است که تاکنون حدود ۴۰۰ متر از دیواره حائل انجام شد.

نیک اختر کل اعتبار برای ساخت ۶کیلومتر دیوار حائل در شهر زیراب را حدود ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

/ ‏۱۸۹۹/‏۷۳۳۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.