پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قیافه ام را به جاده ساری-تاکام و گهرباران می‌شناسند/نکاچوب اوج می گیرد

هیچگاه ازحقوق ملت در برابر قدرت ها کوتاه نمی‌آیم/ با پیگیری‌های بنده و جذب بودجه ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی برای جاده ساری – تاکام، کام مردم شیرین می‌شود/ اعتبارات جاده ساری – تاکام از استان مازندران به سمنان می‌رفت/ با آمدن سرمایه‌گذار ترک، احتمال حضور اردوغان در استان برای افتتاح شرکت نکاچوب وجود دارد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: محمد دامادی با حضور در بخش کلیجانرستاق شهرستان ساری به بررسی و احصای مشکلات مردم این منطقه پرداخت.

 این نماینده مجلس با حضور در روستای شیخ‌سلیم بخش کلیجانرستاق شهرستان ساری در جمع مردم روستا قرار گرفت و به نامه‌ها و درخواست مردم روستا از جمله آب‌آشامیدنی، جاده دسترسی، اشتغال جوانان، زمین‌های زراعی قرار گرفته در منابع طبیعی و… رسیدگی کرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه جدیدا منابع طبیعی زمین‌های زراعی مردم را جزو اراضی ملی محسوب می‌کند و این مسئله جای تامل دارد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی نباید تنها به نقشه‌های هوایی اکتفا کند و اینکه بعد سال‌ها حتی خانه‌های مردم را جزو منابع طبیعی محسوب می‌کنند، کار اشتباهی است.

*وکیل ملت هستم نه وکیل دولت

این مسئول با تاکید بر اینکه بنده وکیل دولت نیستم بلکه وکیل ملت هستم، ادامه داد: دولت اگر از دایره عقلانیت خارج شود و به مردم فشار وارد کند، بنده و وکلای مجلس به‌صورت جدی ورود پیدا می‌کنیم.

دامادی با بیان اینکه حضرت امام (ره) با پشتوانه مردم انقلاب کردند و اگر این مردم نبودند انقلاب شکل نمی‌گرفت، اضافه کرد: بنده با رای مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردم و هیچگاه از حقوق ملت در برابر هیچ قدرتی کوتاه نمی‌آیم.

وی به مشکلات روستاهای بخش کلیجانرستاق شهرستان ساری و روستای شیخ‌سلیم اشاره کرد و گفت: یکی از علت‌های عقب‌ماندگی روستای شیخ‌سلیم در بن‌بست بودن آن است.

 

*اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار به جاده سنگ‌بن – لاجیم

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکمیل و تعریض جاده سنگ‌بن – لاجین باعث پیشرفت اقتصادی و آبادانی منطقه می‌شود، تصریح کرد: با پیگیری‌های بنده در وزارت نفت بیش از ۲ میلیارد تومان از سوی شرکت ملی نفت به این پروژه تخصیص داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تاسیسات شرکت پالایش نفت در این منطقه قرار دارد و شرکت ملی نفت باید نسبت به این پروژه توجه ویژه‌ای داشته باشد، اظهار کرد: اجرای این پروژه باعث خدمت بزرگی به مردم منطقه می‌شود.

*کام مردم با جاده ساری-تاکام شیرین می‌شود

دامادی در ادامه به پیشرفت کند و نامنظم پروژه جاده ساری – تاکام اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر حلاوت و شیرینی این پروژه به کام مردم شیرین نشد اما اکنون با پیگیری‌های بنده و جذب بودجه ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی کام مردم به جاده ساری – تاکام شیرین می‌شود.

 
وی با اشاره به اینکه در گذشته اراده‌ای برای جذب اعتبارات در استان برای تکمیل پروژه ساری – تاکام نبود و این اعتبارات از مازندران به سمنان می‌رفت، افزود: پیمانکار جدید برای پروژه ساری – تاکام انتخاب و اعتبار آن به‌صورت ملی جذب می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از سنگ‌اندازی برخی از دستگاه‌های اجرایی استان در تکمیل پروژه جاده ساری – تاکام خبر داد  گفت: هیچوقت اجازه سنگ‌اندازی برخی افراد برای جلوگیری از پیشرفت این پروژه را نمی‌دهم.

 

این مسئول با بیان اینکه همه جای استان مازندران جنگل، رودخانه و طبیعت است و ما نباید پشت این نعمت‌ها در محرومیت باشیم، اظهار کرد: اگر مصالح جاده را از بستر رودخانه و کوه تامین نکنیم پس باید از کجا برای این جاده مصالح بیاوریم؟ از استان‌های همسایه؟

*مگر در کشور قحط الرجال است؟
 
 نماینده مردم ساری و میاندورود در ادامه بازدید میدانی در جمع مردم شهر پایین هولار قرار گرفت و به بررسی مشکلات مردم منطقه پرداخت.

وی در جمع اهالی این منطقه با بیان اینکه باید به جوانان در عرصه‌های مدیریتی و اجرایی کشور میدان داده شود، افزود: آقای نعمت‌زاده با این سن، چندسال در دولت‌های مختلف وزیر است، مگر در کشور ما قحط الرجال است؟ چرا به جوان‌ترها میدان نمی‌دهیم؟

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان ثابت کردند می‌توانند در عرصه‌های مدیریتی و اجرایی به کشور و نظام خدمت کنند، تصریح کرد: نیروهای انسانی جوان مهم‌ترین سرمایه هر کشور هستند و در هیچ جای دنیا ملک، زمین، ماشین و… سرمایه محسوب نمی‌شود.

*من را به اسم جاده ساری – تاکام و گهرباران می شناسند
 
این مسئول با بیان اینکه در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های کشور خوب عمل نکردیم، اضافه کرد: مسئولان باید حقیقت را به مردم بگویند و حتی بسیاری از مسئولان ارشد کشور نسبت به تصمیم‌گیری اشتباه در زمینه خروج دام از جنگل اعتراف کردند.

 
دامادی تعداد زیاد جوان بیکار در کشور را نشانه تصمیم‌گیری و مدیریت نادرست در سطح ملی دانست و افزود: بسیاری از کارخانه‌ها در استان مازندران از ظرفیت بالایی برخوردار هستند اما نیمی از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی مازندران دارای هزاران استعداد در تولید محصولات هستند، تصریح کرد: تولیدات کشاورزی ما نیازمند صنعت مربوطه خود هستند تا میوه و تولیدات ما برای فرآوری به دیگر استان‌ها صادر نشوند.

 

دامادی با بیان اینکه قیافه من را در وزارت راه و شهرسازی به اسم جاده ساری – تاکام و جاده گهرباران می‌شناسند، بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی هر زمانی بنده را می‌بیند می‌داند که می‌خواهم در مورد جاده ساری – تاکام و جاده گهرباران پیگیری کنم.

*احدث بیمارستان هزار تخت‌خوابی در مرکز مازندران

وی با بیان اینکه شهرستان ساری از داشتن مرکز اورژانس مجهز و به روز محروم است، ادامه داد: در آینده بیمارستان هزار تخت‌خوابی در مرکز استان مازندران با پیگیری‌های بنده احداث می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده به‌عنوان نماینده جوان ساری در خانه ملت در تلاش هستم تا اعتبارات عقب‌مانده شهرستان را جذب کنم، اضافه کرد: کشاورزی شغل مردم مازندران نیست بلکه حیثیت، آبرو و فرهنگ مردم این دیار است.
 

این مسئول اظهار داشت: بنده مهندس عمران و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هستم اما در درجه اول خود را کشاورز می‌دانم.

دامادی معضل حوزه کشاورزی را واردات بی‌رویه برنج به کشور دانست و افزود: با پیگیری‌های بنده ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به حوزه آب روستای اختصاص داده شد.

*تعیین ردیف بودجه برای سیل در مازندران

وی از تعیین ردیف بودجه برای وقوع سیل در مازندران خبر داد و گفت: در گذشته پس از وقوع سیل در مازندران شاهد مشکلات متعددی در کمک به خسارت‌دیدگان و زیرساخت‌ها بودیم که با تعیین ردیف بودجه بسیاری از این مشکلات برطرف می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مازندران را مازندرانی‌ها و ساری را ساروی‌ها خواهند ساخت، تصریح کرد: بنده ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور را در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بستم که این امر خدمت بزرگی به حوزه عمرانی کشور محسوب می‌شود.

 

*فعالیت صنایع چوب و کاغذ با زیر ۱۰ درصد راندمان

این مسئول با بیان اینکه صنایع چوب و کاغذ ساری با زیر ۱۰ درصد راندمان در حال فعالیت است، افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های بنده سرمایه‌گذار ترک به استان مازندران وارد شد و جان تازه‌ای به شرکت نکاچوب میاندورود بخشید.

دامادی با بیان اینکه شرکت نکاچوب در آینده‌ای نزدیک به قطب تولید چوب و نئوپان کشور تبدیل می‌شود، اظهار داشت: چرا سرمایه‌گذار به استان‌های دیگر کشور می‌روند و به استان مازندران نمی‌آیند؟ چرا بسیاری از کارخانه‌های ما با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند؟

وی با اشاره به اینکه شرکت نکاچوب در گذشته حدود ۳ هزار نفر نیرو داشت اما در حال حاضر ۸۰۰ کارگر دارد، بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک بیش از ۳ هزار نفر در شرکت نکاچوب مشغول به‌کار می‌شوند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با آمدن سرمایه‌گذار ترک به استان مازندران حتی احتمال حضور اردوغان رئیس جمهور ترکیه در استان برای افتتاح شرکت نکاچوب وجود دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.