پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قانون‌گرایی مدیران اجرایی پرونده‎های دادگستری را کاهش می‌دهد

0

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری عصر روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس جدید دادگستری بخش سرخرود شهرستان فریدونکنار افزود : مدیران ادارات با درست انجام دادن وظیفه خود و عمل به قانون به قوه قضاییه کمک کنند تا اختلافاتی که از سوی سازمان ها و ادارات منجر به تشکیل پرونده خواهد شد، کم شود.

وی با اعلام این که اداراتی مانند جهادکشاورزی ، محیط زیست و منابع طبیعی و راه و شهرسازی پرونده های زیادی در محاکم قضایی دارند ، گفت: مگر در این ادارات قانون حاکم نیست که طبق قوانین وظایف خود را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار داشت: ما نمی‌گوییم ادارات شکایات خود را به مراجع قضایی ارائه نکنند، ولی بهتر است نخست وظایف خود را به درستی انجام دهند تا اختلافی برای شکایت رخ ندهد. 

وی افزود : بعضی از ادارات برای محکم کاری در مقابل دیگر دستگاه ها نزد مراجع قضایی طرح دعوی می‌کنند تا با در دست داشتن احکام قضایی دست بالا تر را داشته باشند. 

اکبری وجود پرونده های فراوان در دستگاه قضایی مازندران را زیبنده استان ندانست و گفت : وجود این حجم از نزاع و اختلافات و زندانی در جامعه ما زیبا نیست و نیاز است همه افراد و دستگاه ها در این راستا قدم بردارند  تا جرایم در استان کاهش یابد.
رییس کل دادگستری مازندران جرایم بانکی را از جمله بیشترین پرونده ها قضایی استان عنوان کرد و گفت: اگر شعب دادگستری فقط به سیستم بانکی اختصاص داده شود ، دیگر شعبه ای وجود نخواهد داشت که به شکایت مردم رسیدگی کند. 
در این مراسم از مرتضی کاردان رییس اسبق دادگستری بخش سرخرود  تجلیل و حسن یوسفی که  در گذشته مسئول بخش قضایی بخش کجور بود به عنوان رییس جدید دادگستری بخش سرخرود معرفی شد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.