پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فیلم / تجدید بنای حسینیه ام‌ابیها در کیاسر

بفرمه، پنج‌شنبه شو روضه

حسینیه ام‌ابیها در کیاسر در سال ۱۲۱۵ بنا شد، بانی آن سکینه خاتون نیت می‌کند شب‌های چهارشنبه (پنجشنبه‌شو) هر هفته روضه ابی‌عبدالله را برقرار کند.

بعد از وی پسرش ملاعبدالله راه مادر را ادامه می‌دهد.سپس دخترش مرضیه خانم راه جده خود را ادامه داد.

او به اتفاق همسرش آقا میرمحمدعلی شجاعی از روحانیون خوشنام منطقه با وقف این بنا امورات حسینه را به خوبی پیش می‌برند تا اینکه ماموریت به گردن پسر خانواده آقا سید ابراهیم می‌افتد.

این سید جلیل‌القدر که سال‌ها مدال افتخار نوکری اهل‌بیت را بر سینه داشت علاوه بر وقف کامل این مکان مقداری از شالیزاری را هم به آن اضافه کرد، خواهران وی سیده صغری و سیده کبری نیز در این کار مشوق وی شدند و مشارکت کردند. اوایل دهه هفتاد وی به رحمت خدا می‌رود.

فرزندان وی پس از مرگ پدر اجازه ندادند حتی یک شب چراغ حسینیه خاموش شود.سال ۱۳۹۹ فرزندان مرحوم سید ابراهیم شجاعی تصمیم به بازسازی بنای قدیمی گرفتند.

آن‌ها با کمک جمعی از خیرین این مکان را در کیاسر واقعا در ۷۰ کیلومتری جنوب شهرستان ساری تجدید بنا کردند تا مامنی باشد برای دوستداران اهل‌بیت (ع).هم اینک طبق سنوات گذشته غروب روزهای چهارشنبه در مسیر خیابان امام حسین نمای زیبای این بنای اسلامی توجه رهگذران را به خود جلب می‌کند. درب حسینه به رویتان بازاست.

«بَفرمه پنج‌شنبه شو روضه»

این ویدیو رو تولیت حسینیه آماده و در اختیار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز قرار داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.