پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت ۶۲ بانک نشاء در بابل

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به فعالیت ۶۲ بانک نشاء در شهرستان بابل، اظهار کرد: بانک نشاء مکانی است که با استفاده از تجهیزات ویژه امکان تولید و پرورش نشا به روش صنعتی و در سطوح وسیع را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، محسن آهنگری با بیان اینکه می‌توان به سادگی و با کمترین هزینه گردش اقتصادی خوبی در صنعت کشاورزی داشت، تصریح کرد: بانک نشا مزایای زیادی از جمله بکارگیری از حداقل نیروی کار، حداقل بذر مورد استفاده، حداقل آبیاری برای نشاء و کارآفرینی دارد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۴۶ هزار و ۸۷۸ هکتار اراضی شالیزاری است، گفت: برای سهولت در نشای برنج ۴۶۴ دستگاه نشاکار در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

۹۰۰۰ هکتار شالیزار جویبار نشاکاری شد

عبدالله رحیمی از نشای برنج در بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان جویبار در سال زراعی امسال تاکنون خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۱۰ هزار و ۱۹۰ هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: تاکنون عملیات نشا کاری در بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شد.

وی با بیان اینکه ۴۱ بانک نشا در این شهرستان مشغول فعالیتند، گفت: امسال تاکنون بیش از ۶۰ درصد از سطوح نشا کاری شده این شهرستان به روش مکانیزه بود که توسط ۷ هزار و ۳۱۰ کشاورز شالیکار انجام شد.

جوجه ریزی ۴.۶ میلیون قطعه‌ای در آمل

مهرداد فولاد اظهار کرد: برای تامین امنیت غذایی مردم و تنظیم بازار از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۵۸۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی شهرستان آمل انجام شد. 

وی افزود: این تعداد جوجه ریزی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه افزایش و رشد ۲۴ درصدی داشت. 

مدیر جهاد کشاورزی آمل تصریح کرد: با این تعداد جوجه‌ریزی بیش از ۱۱ هزار و ۴۷۲ تن گوشت سفید استحصال می شود.

وی با بیان این‌که اردیبهشت ماه امسال دو میلیون و ۳۸۴ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی این شهرستان صورت گرفت، گفت: ۲۵۹ واحد مرغداری تولید مرغ گوشتی با ظرفیت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در این شهرستان فعال است.

فعالیت ۳۶۹ گلخانه‌دار در آمل

مهرداد فولاد با اشاره به فعالیت ۳۶۹ گلخانه‌دار در شهرستان آمل، اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۵ نفر به صورت مستقیم در گلخانه‌های این شهرستان مشغول به کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل در خصوص پرداخت تسهیلات برای توسعه فضای گلخانه‌ای در این شهرستان، گفت: دو سال اخیر بیش از ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه گلخانه بمساحت هفت هزار مترمربع به این شهرستان اختصاص یافت که سه هزار مترمربع احداث و مابقی در دست احداث است.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان گل و گیاه آمل در بزرگترین نمایشگاه و جشنواره گل و گیاه شمال کشور در مجموعه نمایشگاهی نیاوران ساری حضور فعال دارند، تصریح کرد: گلخانه داران این شهرستان انواع گل و گیاهان زینتی آپارتمانی و درخت و درختچه‌های فضای باز را در ۱۱ غرفه این نمایشگاه عرضه کردند، این نمایشگاه از ۳۱ اردیبهشت لغایت ۴ خرداد امسال برپاست.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.