پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هیپنوتیزم در علوم اعصاب به یک پدیده مهم تبدیل شده است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رئیس انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران با بیان اینکه هیپنوتیزم در علوم اعصاب به یک پدیده مهم تبدیل شده است، گفت: هیپنوتیزم خود به خود یک پدیده طبیعی است که قابل هدایت توسط درمان‌گر است.

دکتر علی شریفی امروز در سومین کنگره بین‌المللی هیپنوتیزم بالینی و علوم اعصاب در سخنانش از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری به ویژه دانشگاه علوم پزشکی مازندران قدردانی کرد و افزود: این کنگره بزرگترین رویداد ما پس از کووید۱۹ است که امیدواریم به ارتقای دانش شما کمک کند.

رئیس انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران با اشاره به حضور سخنرانان و اساتید داخلی و خارجی در این کنگره اظهار کرد: خوشحالیم که برگزاری سومین کنگره با موفقیت انجام شد و امیدواریم سال آینده نیز این کنگره برگزار شود تا اطلاعات شما بروز شود.

دکتر شریفی اعلام کرد: هیپنوتیزم بالینی دائما در حال پیشرفت و تغییر است و دیدگاه ما را نسبت به آن تغییر می‌دهد.

وی بیان کرد: هیپنوتیزم به معنای اساسا حالت نرمال مغز انسان است که آمیخته تمرکز و تلقین‌پذیری است که در زندگی روزمره مکرر رخ می‌دهد؛ یعنی هر چیزی که انسان تمرکز کند می‌تواند مدخل هیپنوتیزم باشد.

رئیس انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران ادامه داد: هیپنوتیزم خود به خود یک پدیده طبیعی است که قابل هدایت توسط درمان‌گر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بالینی به آن معناست که درمانگر راهبری می‌کند تا شخص را تسهیل کند و به معنای انتقال انرژی نیست و خود هیپنوتیزم را هدایت و مدیریت می‌کند.

وی عنوان کرد: پزشکان زیادی تلاش کردند تا ثابت کنند هیپنوتیزم یک بیماری نیست و طبیعی است.

دکتر شریفی تاکید کرد: هیپنوتیزم هم در افراد بیمار و هم در افراد سالم قابل استفاده و کاربرد است.

رئیس انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران متذکر شد: اخیرا هیپنوتیزم در علوم اعصاب نیز به یک پدیده مهم مبدل شده است که در این همایش بدان خواهیم پرداخت.

امروزه از هیپنوتیزم در بیهوشی جراحی‌ها استفاده می‌شود

دکتر مهدی‌ پوراصغر روان‌پزشک و استاد برجسته هیپنوتیزم و علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در کنگره بین المللی هیپنوتیزم بالینی و علوم اعصاب با بیان اینکه این کنگره موجب شد تا خانواده هیپنوتیزم مجددا پس از یک وقفه چند ساله دور هم جمع شوند، اظهار کرد: این رویداد با تلاش بی‌وقفه‌ای که در حوزه هیپنوتیزم در استان و کشور انجام شد اتفاق افتاد که باید از دانشگاه علوم پزشکی مازندران و نیز انجمن بالینی کشور تشکر کنم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن تسلیت حادثه ناگوار شهادت رئیس جمهور و همراهانش خاطرنشان کرد: با توجه به این اتفاق زمان برگزاری کنگره از ۳ روز به ۲ روز کاهش یافت. تلاش ما بر این است که بهترین بهره را از این همایش علمی ببرید.

دکتر پوراصغر با اعلام اینکه امروزه از هیپنوتیزم در بیهوشی جراحی‌ها استفاده می‌شود و این کار در کشور اتفاق افتاده است، عنوان کرد: در دهه‌های گذشته کارهای زیادی انجام شده است و البته همچنان برای توسعه این علم کار بسیاری وجود دارد.

این روانپزشک و استاد برجسته هیپنوتیزم تاکید کرد: تجارب بالینی را باید به اشتراک بگذاریم و در این کنگره بخشی از این تجارب را شاهد خواهیم بود.

قابل ذکر است، در این کنگره بیش از ۸۰ سخنرانی و بیش از ۳۰ پوستر با حضور محققان و پزشکان داخلی و خارجی به صورت حضوری و مجازی از نقاط مختلف جهان به اشتراک گذاشته خواهد شد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.