پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت ۱۵۰پایگاه کمیته امداد برای دریافت نذورات عید قربان در مازندران

0

 احمد سعادت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد پایگاه های جمع اوری کمک های مردم در سطح شهرها، مراکز فروش دام، دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری مستقر هستند.

وی گفت: امسال در ۱۱ شهرستان از جمله ساری، جویبار، قائمشهر، سوادکوه، بابل، بابلسر، محمودآباد، آمل، نوشهر، چالوس و رامسر قربانگاه ابراهیمی در روز عید قربان از صبح تا زمان لازم دایر خواهد بود و در پنج امامزاده این شهرستان ها نیز با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه نیز قربانگاه ابراهیمی اجرا می شود .

وی ادامه داد: در این ۱۱ قربانگاه ابراهیمی، ذبح گوسفندان  رایگان و با نظارت نماینده دامپزشکی انجام می شود و ذبح های نیابتی هم با پرداخت تمام یا بخشی از قیمت دام نیز صورت می گیرد.

سعادت با اشاره به طرح هم افزایی ذبح گوسفندان توسط موسسات خیریه ، گفت : امسال کمیته امداد به منظور کمک به موسسه های خیریه ، تا ۲۰ درصد از تعدد دام هایی را که موسسات ذبح می کنند به آنها کمک می کند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی مازندران به فعالیت یک هزار و ۵۰۰ شورای زکات روستا از سال گذشته در مازندران خبر داد و افزود: در عید سعید قربان امسال این شوراها نیز به جمع آوری نذورات مردم و ذبح های قربانی خواهند پرداخت و سپس آنها را در بین نیازمندان همان روستا توزیع می کنند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت یکصد مرکز نیکوکاری در محلات استان گفت: این مراکز نیز بعد از جمع آوری نذورات و ذبح های قربانی آنها را در بین مردم نیازمند همان محلات توزیع می کنند.

سعادت با اشاره به جمع آوری ۱۹ میلیارد ریال نذورات مردمی تنها در عید قربان سال گذشته اظهار امیدواری کرد که امسال هم به میزان بیشتری از نذورات مردمی جمع آوری شود.

وی همچنین از حضور  این نهاد در ۲۷ محل برگزاری دعای عرفه مازندران خبر داد و افزود: امروز علاوه بر جذب حامی اکران ایتام به جمع آوری نذورات برای قربانی به نیابت و و دام زنده خواهیم پرداخت.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد مازندران از راه اندازی کد آسان پرداخت#۱۰۰*۱*۸۸۷۷* کمیته امداد خبر داد و گفت: کمیته امداد امسال برای دریافت نذورات مردمی کد آسان پرداخت را ایجاد کرده که نیکوکاران می توانند با شماره گیری این کد از طریق گوشی های همراه نذورات خود را به هر میزان که می خواهند به نیازمندان اهدا کنند.

/۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.