پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت بیش از 30 گروه فرهنگی و تبلیغی در طرح جهادی/ مشاوره؛ مرهمی برای دردهای کرونایی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روزهای کرونایی را درحالی پشت سر می‌گذاریم که جهادگران خستگی برایشان معنا نداشته و طی ۹ ماهه گذشته نه تنها از فعالیت‌هایشان کم نشده بلکه دامنه فعالیت‌هایشان روز به روز گسترده‌تر شد.

در این زمینه به سراغ علی نورزاده مسوول گروه یاوران حضرت مهدی (عج) شهرستان نکا و دبیر شورای هماهنگی گروه‌های تبلیغی استان رفتیم که در این زمینه می‌گوید: ازجمله فعالیت‌های گروه در ایام کرونایی توزیع سبدهای حمایتی در کنار اقداماتی ازجمله ضدعفونی معابر و توزیع پکیج بهداشتی در محله‌های آسیب‌پذیر  شهرستان بوده است.
طی ماه‌های گذشته بحث توزیع سبدهای معیشتی همواره در دستور کار ما قرار داشته و دارد.

مسوول گروه فرهنگی تبلیغی یاوران حضرت مهدی (عج) شهرستان نکا بیان می‌کند: فعالیت‌های گروه ادامه داشته و دارد و به اعتقاد ما همه گروه‌های جهادی باید در این زمبنه سهیم باشند؛ چراکه یک قشر خاص نمی‌تواند جلوی مشکلات را بگیرد.

 

دبیر شورای هماهنگی گروه‌های تبلیغی استان مازندران با اشاره به سیل سیمرغ و فعالیت‌های گروه اضافه می‌کند:  در سیل سیمرغ  مردم حضور گروه‌های تبلیغی را با عمامه بر سر و  بیل به دست در کنار خود دیدند و حتی برخی به ما می‌گفتند مگر روحانیت در این عرصه‌ها هم وارد می‌شود جوانی گفت اگر هزار منبر برام می‌رفتید شاید تاثیر بالاتر از این نداشت که الان شما رو عمامه برسر و بیل به دست با لباس گِل آلود در بین مردم آسیب‌دیده دارید همدردی و کمک‌رسانی می‌کنید.

درواقع حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه با لباس روحانیت در کنار مردم در غم و شادی خود بیان کننده این است که طلاب درد مردم را می‌دانند و در کنار مردم هستند و ان شاء الله خواهد ماند و با مردم همدلی و همدردی خواهد کرد.

 نورزاده خاطرنشان می‌کند: کارهای فرهنگی تبلیغی را رها نمی‌کنیم و در روزهای کرونایی نیز در کنار کارهای اجتماعی اقدامات فرهنگی را رها نکردیم.

 

دبیر شورای هماهنگی گروه های تبلیغی مازندران یادآور می‌شود:در استان مازندران بالای 30 گروه فرهنگی تبلیغی به‌صورت جهادی در شهرستان‌های رامسر، چالوس، نوشهر، محمودآباد، نور، آمل، بابل، بابلسر، فریدونکنار، قائمشهر، سیمرغ ، جویبار، ساری،  بهشهر و نکا در امر کمک مومنانه به مردم ولایت‌مدار استان و کمک کادر پزشکی در این ایام در بیمارستان‌ها خدمت‌رسانی کردند.

نماینده طلاب و فضلای شهرستان نکا می‌گوید: یکی از نکات مهم در کنار گروه جهادی طلاب افرادی که در زمینه روان‌شناسی و مشاوره مسلط هستند اگر ورود پیدا کنند خیلی از افراد با تلقین مثبت می‌توانند به زندگی عادی خود  برگردند برخی بیشتر درگیر ترس و اضطراب هستند که در واقع حضور افراد مشاورمعجونی برای دردهای بیماران کرونایی خواهد بود.

 

 /۸۶۰۳۴/ع/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.