پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فضای مجازی برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی پایش می‌شوند

0

ایسنا/مازندرانرییس پلیس فتا مازندران از پایش فضای مجازی برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی در مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حسن محمدنژاد در کارگاه آموزشی فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی این شهرستان اظهار کرد: هدف ما از بیان موضوع انتخابات و پایش آن بحث اطلاع رسانی درست در سطح شهرستان است.

وی تصریح کرد: تجزیه و تحلیل موضوعات مهم و انتشار اطلاعات با سرعت بالا می‌تواند از جمله مسائل مهم و مورد بحث در این عرصه خواهد بود.

رییس پلیس فتا مازندران خاطرنشان کرد: ادمین‌های گروه‌ و کانال‌های تلگرامی در آستانه انتخابات از هرگونه تبلیغ مستقیم برای کاندیدای انتخابات پیش از موئد مقرر خوداری کرده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

محمدنژاد گفت: با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات پایش فعالیت‌های فضای مجازی افراد در دستور پلیس فتا قرار گرفته و موضوع از شهرستان‌ها قابل پیگیری است.

منشور انتخابات از سوی دولت اعلام شده است

علیرضا شریعت فرماندار محمودآباد با بیان اینکه منشور انتخابات از سوی دولت اعلام شده است، اظهار کرد: در تمامی عرصه‌های انتخابات مشارکت حداکثری نیاز است و اعلام مشارکت حداقلی در فضای مجازی متفاوت توسط افراد یا گروه‌های سیاسی خاصی تعبیر نادرست تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی تلاش ما برای حضور حداکثری مردم در انتخابات در سطح شهرستان است، تصریح کرد: تنوع طلبی با نگاه مشارکت و انتخابات درست انجام می‌شود و سلامت نگه داشتن انتخابات وظایف مسئولان است.

فرماندار محمودآباد خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری در راستای توان افزایی و حضور حداکثری مردم در انتخابات است چراکه که رای مردم و حفاظت از آن حق الناس محسوب می‌شود.

شریعت با بیان اینکه شعار انتخابات قانون‌گرایی، بی‌طرفی مطلق اصحاب رسانه، وحدت و وفاق ملی است، گفت: مسئولان موظف به رعایت قوانین و آشنایی با آن هستند و آزمونی در کشور برای فرمانداران برگزار شده تا قانون انتخابات را هر چه سریعتر یاد گیرند.

وی یادآور شد: هیچ مجری اجرایی حق ندارد بر علیه کاندایدای مجلس در شهرستانی سخن گفته یا موضوعی را اعلام کند.

فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه وحدت و وفاق ملی اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه وحدتی بین مسئولان استانی، شهرستانی و مردم رقم بخورد، افزود: افکار عمومی باید به سمتی سوق پیدا کند تا حق مردم عنوان و ادا شود.

انتخابات مظهر دموکراسی و استقلال در جامعه است

حجت الاسلام غلامرضا کاوه رییس شورای نگهبان محمودآباد در ادامه این نشست اظهار کرد: انتخابات مظهر دموکراسی، استقلال و اقتدار ملی و عزت در کشور است.

وی افزود: انتخابات در کشور ما از اهمیت زیادی برخوردار است و تاکنون ۴۰ انتخابات در کشور برگزار شد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم کاندیدا بر کرسی خود نشستند.

رییس شورای نگهبان محمودآباد خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه نقش مهمی در گستردگی اطلاعات در سطح جامعه داشته و وظیفه سنگینی در ارائه اطلاع رسانی مطلوب دارند.

کاوه ادامه داد: پایبندی به قانون امری مهم است که لازمه آن رعایت آن ارائه به نحو درست در سطح جامعه است.

وی تصریح کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی از مراتب مهمی برخوردار  بوده و مسئولیت اصحاب رسانه بسیار سنگین خواهد بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.