پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فصل دوم کاوش‌ها در محوطه اشکانی وستمین کیاسر آغاز شد

1

عبدالمطلب شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: در جریان عملیات حفاری به‌ منظور انتقال خط لوله گاز از دامغان به نکا محوطه‌ای باستانی نمایان شد که این محوطه بعد از انجام تحقیقات و کاوش‌ها بقایای یک گورستان در دوره اشکانی بوده است.

وی بیان کرد: یافته‌ها در فصل نخست کاوش‌ها در محوطه اشکانی وستمین کیاسر شامل معماری گور دخمه‌های اشکانی در قسمت غرب، بقایای معماری در قسمت مرکز و جنوب سایت و بقایای گورستان چاله تدفین طاق‌باز در قسمت شرق محوطه است.

سرپرست هیأت کاوش در گورستان وستمین کیاسر ادامه داد: یافته‌ها نیز در این مرحله از کاوش‌ها شامل سفالینه، ابزار جنگی، سرپیکان، سرنیزه، شمشیر، اشیای تزئینی، گوشواره، دستبند، گردنبندهای مهره‌ای بود.

شریفی با اعلام اینکه فصل دوم کاوش در این محوطه باستانی با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری آغاز شد، اضافه کرد: براساس مجوز، این کاوش‌ها تا 29 شهریور ماه امسال ادامه خواهد داشت که در صورت عدم انجام احتمال تمدید نیز وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در فصل دوم کاوش‌ها در منطقه وستمین کیاسر بحث تعیین حریم و عرصه و تداوم کاوش‌های فصل نخست کاوش‌ها در دستور کار قرار دارد.

1 نظر
  1. حسن می گوید

    باید تلاش شود که این آثار در خود شهر کیاسر نگهداری و وستمین نیز به صورت منطقه گردشگری درآید اگر مسئولین کیاسر نجنبند این اشیا معلوم نیست از کجا سردرآورد. توسعه گردشگری کیاسر نیاز به این اشیا دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.