پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرماندار: مرکبات قائمشهر حدود ۷۰۰ میلیارد تومان گردش مالی دارد

0

حیی یوسف پور روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان افزود : شهرستان قائمشهر پایگاه تجارت مرکبات مازندران است و سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن مرکبات در این شهرستان تولید می شود .

وی وسعت باغ های مرکبات شهرستان را ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار برآورد کرد و از باغداران خواست تا با اهمیت قائل شدن برای اصول علمی و دیدگاههای کارشناسی از برداشت زودهنگام محصول خودداری کنند.

فرماندار قائمشهر گفت: بر اساس اعلام نظر کارشناسان جهاد کشاورزی برداشت پرتقال شهرستان بهتر است از ۱۵ آبان ماه به بعد موکول شود و توصیه ما هم خودداری از برداشت زودهنگام بویژه پرتقال تامسون است.

وی افزود: اگر چه برداشت زودهنگام ممکن است در کوتاه مدت بازار پسند باشد، اما در درازمدت ذائقه مشتری را تلخ خواهد کرد و این موضوع هم به ضرر باغدار خواهد بود .

یوسف پور به تصویب نرخ خرید تضمینی پرتقال از باغدار اشاره کرد و گفت : در کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید کشور قیمت خرید مرکبات شب عید از باغدار چهار هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد و این مبلغ به نفع باغدار خواهد بود تا دست واسطه ها کوتاه شود.

شهرستان قائمشهر علاوه بر در اختیار داشتن حدود ۱۵ درصد تولید مرکبات مازندران ، بزرگ ترین انبار ذخیره سازی مرکبات مازندران هم محسوب می شود.
هم اکنون ۱۷۰ واحد سورتینگ در این شهرستان فعالیت دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.