پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فاز اول پارک موزه دفاع مقدس مازندران امسال افتتاح می شود

– مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس استان از سال ۸۷ آغازشده و امیدواریم فاز نخست آن تا پایان سال ۱۳۹۵ افتتاح شود.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس استان از سال ۸۷ آغازشده و امیدواریم فاز نخست آن تا پایان سال ۱۳۹۵ افتتاح شود.

 

 سردار عبدالله ملکی پیش از ظهر شنبه در نشست راهبردی پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران در مسجد فاطمه الزهرا (س) باغ‌موزه دفاع مقدس استان با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی فاز دوم باغ‌موزه، گفت: در بخش سازه‌ای فاز اول و دوم باغ‌موزه ۷۰ درصد پیشرفت داشتیم و فاز سوم که حدود شش هکتار است مطالعاتش در حال جمع‌بندی نهایی است.

 

به گفته سردار ملکی فاز سوم به بخش مازندران در دفاع مقدس پرداخته می‌شود که با تأمین بودجه استانی میراث فرهنگی و شهرداری ساری قرار است این بخش به بوستان ملل متصل شود.

 

سردار ملکی در پایان سخنان خود از فعالیت ۱۰۰ پژوهشگر برای جمع‌آوری خاطرات رزمندگان سخن گفت و خاطرنشان کرد: در بخش تدوین تاکنون ۱۲۰ کتاب توسط نشر سرو سرخ وابسته به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران رونمایی شد و انتشارات سرو سرخ بزرگ‌ترین آثار دفاع مقدس است که فعالیت خود را در استان شروع کرد.

 

سردار مهدی محمدی فر رئیس کانون پیشکسوتان نیروهای مسلح گفت: مازندران بخش اعظمی از تاریخ اسلام، تشییع و دفاع مقدس است که بنیاد حفظ آثار رشادت‌های این سرداران را در هشت سال دفاع مقدس نشان می‌دهد.

 

به گفته وی انقلاب اسلامی نشان داده که اسلام آن‌قدر بزرگ بوده که توانسته حکومت کثیف شاهنشاهی را سرنگون کند تا چهره واقعی شاه را به مردم نشان دهد که در این راستا باید از شهیدان بزرگ مازندران مثل شهید طوسی، شهید بصیر، شهید کشوری تجلیل شود.

 

وی از اهداف و اهمیت‌های تشکیل این جلسه راهبردی در استان سخن گفت و افزود: امروز پیشکسوتان جمع شدند تا با کمک آن‌ها شورای راهبردی ستادی شود.

 

سردار محمدی فر به مختصر فعالیت‌های این ستاد از قبیل حمایت از پیشکسوتان، سیاست‌گذاری و هدایت کلی سازمان‌های کشوری و لشکری، ایجاد سازمانی پویا در بحث دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: اولین جلسه راهبردی پیشکسوتان در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

 

رئیس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح در پایان سخنان خود از تخصیص صدور کارتی که امتیازاتی از قبیل ارائه خدمات داد برای پیشکسوتان سخن گفت و خاطرنشان کرد: امسال دو سال از تشکیل سازمان پیشکسوتان می‌گذرد که نقش حمایت فرهنگی و خدماتی برای پیشکسوتان دارد.

 

در ادامه سردار کمیل کهنسال از فرماندهان دفاع مقدس با اشاره به اینکه ما پیشکسوتان گوش‌به‌فرمان ولایت‌فقیه هستیم، گفت: باید شأن اسلام و هشت سال دفاع مقدس حفظ شود که این امر جز اطاعت از فرمان رهبری میسر نخواهد شد.

 

 به گفته سردار کمیل حضرت امام خمینی (ره) در سال آخر عمر مقدسشان تمام مسئولین کشوری را جمع کردند و گفتند اسلام سنگرهای کلیدی را فتح خواهد کرد و معتقدیم باید جزو رهبران توحیدی باشیم که این عمل جز به‌فرمان و اطاعت از رهنمون‌های حضرت ولی‌عصر به وقوع نخواهد پیوست.

 

 در پایان این نشست پیشکسوتان نیروهای مسلح استان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند./مهر

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.