پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| پیگیری پرداخت بیمه بیکاری به مربیان مهدهای کودک

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عناوین «معضل تعطیلی مهدکودک‌ها و پرداخت نکردن اجاره و حقوق مربیان با شیوع کرونا» و «معضل پرداخت شهریه کودکان در مهدکودک‌ها در روزهای تعطیل کرونایی» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند.

در توضیح این سوژه آمده است، با توجه به شرایط حاکم در جامعه که به دلیل ویروس کرونا اکثر دستگاه‌های اجرایی تعطیل است بعضی از مدیران مهدکودک‌ها با ارسال پیامی به والدین آنها را وادار به پرداخت شهریه می‌کنند.

همچنین با توجه به تعطیلی مهدکودک‌ها، مدیران اجاره مهدکودک‌ها و حقوقشان مربیان را از کجا دریافت کنند؟ آیا تدابیری اندیشیده‌اید؟ بسیاری از مربیای مهد با همین حقوق مهد زندگی‌شون پیش می‌رود؛ واقعا باید چیکار کرد؟

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: خانواده‌ها براساس دستورالعمل مقرر شد شهریه اسفند ماه را پرداخت کنند ولی ملزم به پرداخت شهریه ماه‌های فروردین و اردیبهشت نیستند.

وحید حسین‌زاده افزود: البته خانواده‌ها باید انصراف خود را به‌صورت کتبی تحویل دهند و قرارداد را فسخ کنند.

وی بیان کرد: البته خانواده‌هایی که فرزندان‌شان ازطریق فضای مجازی در حال آموزش هستند شرایط‌شان متفاوت خواهد بود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران با اشاره به پیگیری حقوق ۵۰۰ مربی مهدهای کودک استان، تصریح کرد: حقوق مربیان پیگیری شد و مقرر شد بیمه بیکاری به آنان تعلق گیرد.

براساس دستورالعمل با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا ، سال آموزشی ۹۸-۹۹ برای تمامی مهدهای کوک استان پایان یافته و هیچگونه هزینه‌ای نباید برای آن دریافت شود.

 /۸۶۰۳۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.