پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| تشکیل دادگاه ویژه تغییر کاربری در ساری و 2 شعبه ویژه تجدیدنظر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ارسال مطلبی با عنوان«دادگاه ویژه‌ای برای تغییر کاربری ها تشکیل دهید» در سامانه فارس من خبرگزاری فارس مازندران خواستار پیگیری رفع این مشکل شدند.

در توضیح این سوژه آمده است؛ بسیار ضروری است آقای رئیسی یک دادگاه ویژه در استان‌های مازندران و گیلان برای برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی به سرعت رسیدگی کنند و گرنه در آینده نه چندان دور بخش زیادی از ظرفیت توان تامین امنیت غذایی کشور نابود می‌شود و زمینه وابستگی شدید کشور در تامین برنج مورد نیاز فراهم شود.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: یک شعبه ویژه برای تغییر کاربری‌ها در مرکز استان تشکیل شده است.

وی افزود: همچنین دو شعبه ویژه تجدیدنظر برای تغییر کاربری‌ها در سطح استان تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اعلام اینکه دستگاه قضایی استان، تمام قد پشتیبان دستگاه‌های اجرایی دراجرای قانون خواهد بود، اضافه کرد: ما به عنوان دستگاه قضایی استان در این مسیر اجازه سوء استفاده از مجوزهای قانونی به سودجویان نمی‌دهیم.

این مسؤول بیان کرد: برخورد با متعدیان و متصرفان اراضی ملی نیازمند همراهی همه مجموعه‌های قضایی، اجرایی و نظارتی است.

اکبری با تاکید براهمیت حفظ حقوق بیت المال، خاطرنشان کرد: برای تسریع در انجام امور مربوط به حفظ اراضی ملی باید دو کارگروه قضایی و اجرایی باحضور نهادهای مرتبط  تشکیل و با بررسی دقیق وعمیق مصادیق وموارد، اجازه سوء استفاده به هیچ منفعت طلب و سودجویی داده نشود.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.