پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من|سعدی‌پور: خانواده‌ها نگران شهریه دوره پیش‌دبستانی نباشند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عناوین «خانواده‌های روستایی چگونه شهریه‌های مدارس غیرانتفاعی را بپردازند» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند که در توضیح این سوژه آمده است، 

آموزش و پرورش مازندران چند روز گذشته اعلام کردند که ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش‌دبستانی در مدارس دولتی ممنوع است و فقط مدارس غیرانتفاعی حق ثبت‌نام دارند. 

این موضوع به این معناست که خانواده‌ها مجبور به پرداخت هزینه‌های بالای غیرانتفاعی هستند؛ پس عدالت کجاست؟ مردم عادی از کجا باید هزینه غیرانتفاعی را بدهند و مردم روستاها باید چه کنند؟

سوال دیگر تکلیف این همه مربی پیش دبستانی دولتی چه می‌شود؟

علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته ثبت‌نام دانش‌آموز پیش‌دبستانی در مدارس دولتی نداشتیم بلکه حتی مربیانی که در مدارس دولتی نیز تدریش می‌کردند در حقیقت از فضای مدارس دولتی برای آموزش دانش‌آموزان استفاده می‌کردند.

وی با بیان اینکه براساس قانون، پیش‌دبستانی دوره رسمی غیراجباری است، افزود: سال‌های گذشته از فضای مدارس دولتی برای تحصیل دانش‌آموزان پیش‌دبستانی استفاده می‌شد که در واقع مستاجر آموزش و پرورش بودند؛ به این دلیل که فضا نداشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره نگرانی خانواده‌ها در ارتباط با شهریه دوره پیش‌دبستانی، تصریح کرد: براساس قانون نرخ شهریه را شورای نظارت تعیین می‌کند.

این مسؤول با اعلام اینکه خانواده‌ها در ارتباط با شهریه دوره پیش‌دبستانی نگران نباشند، بیان کرد: درست است امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش‌دبستانی در مدارس غیرانتفاعی خواهد بود ولی شهریه توسط شورای نظارت ابلاغ می‌شود.

سعدی‌پور یادآور شد: سال گذشته شهریه مدارس پیش‌دبستانی در روستاها 950هزار و در شهرها یک میلیون و 70 هزار تومان بوده امسال مطمئنا این شهرها کمتر خواهد بود که درحال بررسی است.

وی در ارتباط با ثبت‌نام دوره پیش‌دبستانی در روستاهای سطح استان، اظهار کرد: روستاییان در مدارس دولتی سطح روستاها و یا از فضای مهدهای کودک بهزیستی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: درست است اعلام کردیم در مدارس دولتی ثبت‌نامی برای دوره پیش‌دبستانی نداریم ولی اگر فضای مدارس غیردولتی کفاف نمی‌کند در مدارس دولتی به عنوان مستاجر ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.

سعدی‌پور درباره وضعیت مربیان، بیان کرد: این مربیان نیز در مدارس غیردولتی سطح استان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

 /86034/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.