پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

غفاری: مردم 10 درصد صرفه جویی کنند تابستان بدون برق را تجربه نمی‌کنیم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا غفاری صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یک‌میلیون و ۴۳۰ هزار متشرک در توزیع برق استان مازندران داریم.

وی با اعلام اینکه ۳۳ هزار و ۸۵۰ دستگاه ترانفسورماتور برای خدمات‌رسانی داریم، تصریح کرد: در سال ۹۸ برای اینکه بتوانیم از تابستان ۹۹ عبور کنیم در مجموعه به میزان ۳۸۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم.

مدیرعامل توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ ترانس جدید نصب شده است،افزود: اصلاح و بهینه سازی و توسعه زیرساخت‌ها اقداماتی انجام شده و ۴۴ هزار مشترک جدید در پایان سال ۹۸ به جمع مشترکان این مجموعه اضافه شده است.

وی با اعلام اینکه در حوزه خانگی ۷۶ درصد مشترک خانگی ۴۶ درصد مصرف را به خودشان اختصاص داده‌اند، گفت: در حوزه صنعت ۷۵ صدم درصد داریم ۲۱ و یک نیم درصد از مصرف مربوط به این حوزه است.

غفاری با اعلام اینکه برخی از خاموشی‌ها با برنامه‌ است، افزود: تلاش داریم که میزان خاموشی با برنامه را کاهش دهیم و در ارتباط با خاموشی بدون برنامه با استفاده از تکنولوژِی‌های نو این بخش را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: همکاری مردمی برای ما داری اهمیت است، برق سرمایه‌ ملی بوده و به نوعی باید در مصرف بهینه توجه جدی داشته باشیم، تنها در ۲۸۰ ساعت تابستان با نیازهای ویژه برق مواجه هستیم.

غفاری با اعلام اینکه سال گذشته ۷۰ روز گرم را داشتیم، پیک روز برای ما بسیار مهم است،بیان کرد: اگر مشترکان ۱۰ درصد مصرف خودشان را در روز و شب مدیریت کنند با کمترین مشکل از تابستان عبور می‌کنیم.

وی در ارتباط با فرسودگی شبکه برق گفت: شرایط جغرافیایی تاثیری در این بخش دارد،رشد دو نیم تا سه برابر بار پیک به بار پایه است، همین موضوع زمینه فرسودگی شبکه را فراهم می‌کند، بخش اعظمی از شبکه‌ها دور از دسترس همکاران ما قرار دارند.

مدیرعامل توزیع برق مازندران اضافه کرد: سال گذشته در بخش بهسازی شبکه ۸۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم و نسبت به بروز رسانی آن اقدام کردیم.

وی با اعلام اینکه بار پایه ما ۸۵۰ مگاوات است، افزود: هزار مگاوات برق برای سرمایش در مازندران هزار مگاوات بار سرمایشی داریم، ۲ هزار ۱۱۰ مگاوات نیاز به برق داریم اگر سرجمع مردم نسبت به صرفه‌جویی ۲۱۰ مگاوات همراهی کنند از تابستان به راحتی عبور می‌کنیم.

غفاری در ارتباط با هزینه برق مصرف مشترکان، افزود: سال گذشته بیش از ۵۰ درصد از مشترکان الگو برق مصرفی را رعایت کردند، با توجه به اینکه الگو برق مصرفی ۲۰۰ کیلووات ساعت است اگر مشترکان بیش از الگو تعین شده برق مصرف کنند، شاهد افزایش ۲۳ درصدی هزینه‌ها برق خودشان هستند.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده در ایام کرونا، افزود: در حوزه پزشکی و درمان برق هیچ مرکزی قطع نشده است.

 /۸۶۰۰۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.