پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عکس های منتشر نشده آزاده سرفراز، نامدار سلیمانی

اینجانب نامدار سلیمانی ورکی فرزند وهاب متولد اول تیر ۱۳۴۰ در روستای ورکی متولد شدم. دوران دبستان را در روستای ورکی و ذوره راهنمایی را در هولار ساری و مشهد به پایان رساندم .

1

 

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: با تشکر از آقای نامدار سلیمانی ورکی اولین آزاده استان مازندران که عکس های دوران اسارت را جهت انتشار در اختیار پایگاه خبری چهاردانگه قرار داد.

 

معرفی به قلم خودشان: اینجانب نامدار سلیمانی ورکی فرزند وهاب متولد اول تیر ۱۳۴۰ در روستای ورکی متولد شدم.  دوران دبستان را در روستای ورکی و ذوره راهنمایی را در هولار ساری و مشهد به پایان رساندم .

 

سال ۱۳۵۳ به تهران رفتم و در شرکت کفش ملی شروع به کار کردم و درسا۵۸ وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شدم دوره آموزشی را در پادگان قصر وتخصصی را در زرهی شیراز و دوره تکمیلی را در پادگان افسریه گذراندم وب نده خدمه تانگ چیفتن توپچی بودم چهار ماه از آموزشم باقی مانده بود که با شروع جنگ  داوطلب برای عزام به جبهه حق علیه باطل شدم.

 

۲۵شهریور عازم جبهه شدم و در تاریخ ۶مهر ۵۹ در حالی که سه روز محاصره بودیم با زخمی شدن از ناحیه دست و پا به اسارت نیروهای عراقی در آمدم و بنده اولین اسیر ساروی و فکر کنم اولین شهید ساروی هم شهید آقایی ورکی بودند.

 

بعد از دستگیری ما سه نفر را داخل گودالی انداختند و خواستند ما را زنده بگور کنند لودر اولین خاک را بر روی ما ریخت و دومی را که شروع کرد استواری سریع فریاد زد دست نگه دارید اینها جز اسرا هستند مارا از چاله بیرون آوردند و به شهر العماره منتقل کردند. دو شب در آنجا و دو  شب در بغداد نگه مان داشتند وب عد به اردوگاه رمادیه انتقالمان دادند.

 

دوسال ونیم در اردوگاه رمادیه و هفت سال و نیم در اردوگاهموصل ماندم و ۲۶  مرداد ۱۳۶۹ اولین گروه اسرایی بودیم که  از موصل یک آزاد شدیم.

 

فعالیت بنده در اسارت در بخش فرهنگی گروه سرود و تاتر فعالیت میکردم و در بخش ورزشی کشتی و تکواندو کار میکردم و به عنوان مربی تکواندو حدودا بیش از سیصد تا شاگرد آموزش دادم و تعدادی هم مربی شدند و سه سال متوالی در بخش کشتی در مسابقات دهه فجر در وزن ۴۸و۵۲کیلویی اول شدم و  از دست حاج آقا جمشیدی وسردارداش حمدالله مربی کشتی از فرماندهان سپاه کرمانشاه جایزه گرفتم .

 

در اسارت توانستم زبان عربی و انگلیسی تا اندازه ای یاد بگیرم پس از اسارت دیپلم گرفتم و سال ۹۰ وارد دانشگاه رشته مترجم زبان انگلیسی شدم .

 

در سال ۷۲ با درجه استواری از ارتش بازخرید شدم و در شرکت نفت ده سال پیمانکاری کار کردم و دو سال در شرکت گاز با ماشین استیجاری مشغول بودم و هفت سال در اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و در سال ۹۲ باز نشسته شدم.

 

namdar-1

عکس بعد از آزادی با درجه استواری

 

namdar-2

عکس دوره  آموزشی

namdar-13

 

namdar-12

 

namdar-11 namdar-14

 

namdar-7

 

namdar-5

گلدوزی زمان اسارت

namdar-6

 

namdar-4

گروه تئاتر آزادگان کشور در همایش اهواز

 

namdar-3سمت راست محمد خضیر از عراقیهای حزب دعوه که ۱۰ سال در کشورش اسارت کشید ایشان روحانی والان در قم هستند

 

namdar-8

 

namdar-9

گروه سرود آزادگان کشور

namdar-10گروه سرود آزادگان کشور

namdar-1اولین عکس اسارت در سال ۵۹ در رمادی

 

1 نظر
  1. z m. می گوید

    خداوند به تمامی آزادگان سر افراز کشور ،آنهایی که در قید حیات هستند طول عمر با عزت و آنهایی که دار فانی را وداع کردند غفران و رحمت عنایت فرماید .واقعا دوران سختی بود . اگر لحظه ای خودمان را جای آن ها بگذاریم که باز هم نمی توانیم ، روز های سخت و غیر قابل تحملی را پشت سر گذاشتند .دستمان جز احترام به باز ماندگان و ادای احترام و طلب آمرزش به رفتگان هیچ چیزی بر نمی آید …..اجر همه ی آنها با خدای عز وجل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.